لنت ترمز

«طرح هوشمندسازی نظام توزیع لوازم‌یدکی خودرو» توسط مرکز اصناف و بازرگانان و با راهبری معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،تغییرات وزارت صمت درحوزه قیمت محصولات و لزوم فروش با قیمت تمام‌شده به‌همراه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده سبب شده است این وزارتخانه «طرح هوشمندسازی نظام توزیع لوازم‌یدکی خودرو» را نیز در دستور کار قرار دهد.
«طرح هوشمندسازی نظام توزیع لوازم‌یدکی خودرو» توسط مرکز اصناف و بازرگانان و با راهبری معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود.
براساس این طرح دولت سیزدهم درراستای شفاف‌سازی نظام توزیع، نظارت کامل برقیمت‌ها و حذف واسطه‌های مورددار و کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده، این طرح را از دهم بهمن‌ماه اجرایی خواهد کرد.
اما یکی از قطعاتی که وزارت صمت امیدوار است با این اقدام با قیمت تمام‌شده کمتری به‌دست مشتری برسد، قطعه مصرفی لنت‌ترمز است.
محمود عسگری، دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ کشور به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت اظهار داشت کسانی که برچسب قیمت را روی محصولاتشان درج کنند، می‌توانند درطرح هوشمندسازی نظام فروش لوازم‌یدکی خودرو شرکت کنند. براین اساس شرکت‌ها می‌توانند درطرح اینترنتی فروشگاه‌ها شرکت کرده و لنت‌های خود را به‌صورت اینترنتی بفروشند.»
وی می‌افزاید: «همچنین براساس گفته مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت قرار است تسهیلاتی برای شرکت‌های لنت‌ساز درنظر گرفته شود تا با معرفی انجمن بتوانند از تسهیلات بهره‌مند شوند. البته هنوز مشخص نیست چه‌نوع تسهیلاتی درنظر گرفته شده است.»
عسگری تاکید می‌کند: «این طرح با هدف شفاف‌سازی و حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت تمام‌شده برای مصرف‌کنندگان دنبال می‌شود.»
وی درخصوص تسری این بحث به‌واردات نیز اظهار می‌کند: «افرادی که لنت‌ترمز وارد می‌کنند هم ملزم به‌درج قیمت خواهند بود و به‌نظر می‌رسد لنت‌های قیمت‌دار طی هفته‌های آینده به‌بازار برسد.»
این درحالی است که برای ورود به‌طرح هوشمندسازی نظام توزیع لوازم‌یدکی خودرو باید الزاماتی نیز رعایت شود. براین اساس شرکت‌کنندگان دراین طرح ضمن راه‌اندازی پلت‌فرم فروش طی دوماه آینده، باید تضمین جذب حداقل پنج‌هزار کاربر را ۳۰ روز بعد از راه‌اندازی پلت‌فرم فروش ارائه دهند.
ارائه قرارداد حداقل با سه‌کارخانه تولیدکننده لوازم مصرفی (حداقل دو فیلد متفاوت) خودرو مانند لنت‌ترمز، فیلتر یا روغن‌موتور در 15 روز و ارائه برنامه همکاری با شرکت‌های تولیدی و تامینی حوزه لوازم‌یدکی خودرو و اعلام نوع قراردادها و روش‌های پرداختی و برنامه همکاری با شرکت‌های اصلی مانند سایپا و ایران‌خودرو و ... از جمله شرایط ورود به‌این طرح عنوان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =