فیس‌لیفت سری 8

کوپه سری 8 از سال 1990 تا سال 1999  به‌مدت 9 سال روی خط‌تولید کمپانی ب‌ام‌و قرار داشت و سری 8 کوپه به‌عنوان یکی از خودروهای اسطوره‌ای و افسانه‌ای باواریایی‌ها شناخته می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،کوپه سری 8 از سال 1990 تا سال 1999 به‌مدت 9 سال روی خط‌تولید کمپانی ب‌ام‌و قرار داشت و سری 8 کوپه به‌عنوان یکی از خودروهای اسطوره‌ای و افسانه‌ای باواریایی‌ها شناخته می‌شود. این خودرو اسطوره‌ای که با پیشرانه‌های قدرتمند 8 و 12 سیلندر به‌بازار عرضه شد، در سال 1997 به‌عنوان یکی از بهترین کوپه‌های اسپرت جهان معرفی شد؛ اما حدود 19 سال از خط‌تولید باواریایی‌ها دور ماند.
سرانجام در سال 2018 نسل دوم این کوپه اسطوره‌ای موسوم به G15 با زبان جدید طراحی ب‌ام‌و رونمایی شد و سری 8 درنسخه‌های متعدد کوپه G15، کانورتیبل G14، گرن‌کوپه G16 و نسخه‌های پرفورمنسی خود M8 و M8 کامپتیشن عرضه شد که سال 2019 و 2020 جزو بهترین خودروهای اسپرت سال شناخته شد. حال این خودروساز باواریایی با رسیدن این مدل به‌اواسط عمر خود، طی سه‌روز گذشته از نسخه‌ فیس‌لیفت آن رونمایی کرد.

فیس‌لیفت سری 8 تغییر چهره به سبک ب‌ام‌و!


خانواده مدل‌های سری 8، به‌روزرسانی‌های ملایمی را در نمای بیرونی و فضای داخلی کابین تجربه کرده‌اند و بیش از هر زمان دیگری خودروهای اسپرت لوکس سری 8 ب‌ام‌و تجسم اشتیاق این برند در ارائه عملکردی الهام‌بخش و استایلی منحصربه‌فرد هستند. دربخش جلویی بازطراحی دماغه، ظاهر بیرونی را پویا و زیباتر کرده است که مهم‌ترین دلیل آن را می‌توان در جلوپنجره‌های جدید «Iconic Glow» جست‌وجو کرد. همان‌طور که از نام آن پیداست، این جلوپنجره‌ها برای ایجاد یک تصویر نمادین از نمای جلو سری 8 روشن می‌شوند و از دیگر تغییرات محدود ظاهری که در فیس‌لیفت سری 8 اتفاق افتاده است، می‌توان به‌ورودی‌های هوا، سپر اصلاح‌شده، رینگ‌های به‌روزشده و پنج پالت رنگی جدید اشاره کرد.
جالب است بدانید علاوه‌بر این موارد، درمدل‌های پرفورمنسی سری M نیز برخی به‌روزرسانی‌ها مانند آینه‌های جانبی M، جلوپنجره‌های کربنی و تهاجمی‌تر، کالیپرهای ترمز مشکی و چراغ‌های جلو «Shadowline» با گرافیک تیره‌تر ارائه می‌شود. همچنین درطراحی فیس‌لیفت خانواده سری 8 همان خطوط شارپ و تیز روی بدنه، کماکان حفظ شده که کاراکتر نافذ و اسپرت این خودرو را همچنان حفظ می‌کند. گرافیک چراغ‌های جلو و عقب همانند قبل زیبا و جذاب باقی مانده و تنها گرافیک چراغ‌های جلو با کمی تغییرات در کاور مواجه شده تا چهره خشن این خودرو را به‌خوبی به‌نمایش بگذارد. در نمای عقب نیز چراغ‌های کشیده همانند چراغ‌های جلو با کاور تیره طراحی شده که زیبا و جذاب به‌نظر می‌رسد.
در داخل کابین نیز میزان تغییرات نسبت به‌نمای بیرونی بسیار جزئی‌تر بوده و تنها به‌تغییر ابعاد سیستم اطلاعات-سرگرمی از 10.25 اینچ به 12.3 اینچ محدود شده است. همچنان طراحی فضای داخلی جذاب و دلنشین است؛ به‌طوری که کلاستر (مجموعه پشت آمپر) با نمایشگر 12.3 اینچی مقابل راننده و نمایشگر سیستم اطلاعات-سرگرمی با ابعاد 12.3 اینچی فضای کاملا مدرنی را در کابین خودرو ایجاد کرده است.
اِلِمان‌های طراحی در فضای داخلی سری 8 به‌کارگرفته شده که سبک کلاسیک ب‌ام‌و را به‌طور محسوسی تداعی می‌کند. غربیلک‌فرمان M با پدال‌های شیفتر منیزیومی و فیبرکربنی، دکمه‌های قرمزرنگ M1 و M2، دسته‌دنده کوچک اسپرت M و طرح جدید صندلی‌های bucket M فیبرکربنی هیجان بیشتری را در زمان رانندگی به‌شما القا می‌کند. همچنین استفاده از بهترین متریال و تریم چرم آلکانترا نیز از دیگر ویژگی‌های جدید کابین خانواده سری 8 جدید است. از طرفی مدل‌های M نیز امکاناتی همچون صندلی‌های bucket M فیبرکربنی با قابلیت تنظیم سیستم گرمایش، نشان‌های نورانی M8 روی پشت سری و نیز چرم آلکانترا، روی پنل داشبورد و رودری‌ها را دریافت خواهند کرد. اما در بخش پیشرانه و قوای محرکه، گزینه‌های متنوعی برای انتخاب وجود دارد. نخستین‌گزینه یک پیشرانه سه‌لیتری شش‌سیلندر توربو دیزلی موسوم به B57 است که قدرتی برابر با 340 اسب‌بخار و گشتاوری برابر با 700 نیوتون‌متر تولید می‌کند.
این پیشرانه با ساختار هیبرید متوسط 48 ولتی با سامانه چهارچرخ‌محرک xDrive همراه است و دومین نسخه یک مدل بنزینی با پیشرانه شش‌سیلندر خطی B58 توربوشارژ است که حداکثر 335 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتون‌متر گشتاور را فراهم می‌کند. نسخه دیگر با نام M850i xDrive شناخته می‌شود و این نسخه که به‌پیشرانه هشت‌سیلندر وی‌شکل 4.4 لیتری مزین شده به‌تکنولوژی تویین‌توربوشارژ N63 مجهز شده است و توانایی تولید 530 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتون‌متر گشتاور را دارد.
اما آخرین و قوی‌ترین پیشرانه عرضه‌شده در نسخه سری 8 و البته پرفورمنسی آن یعنی M8 و کامپتیشن آن، همان موتور هشت‌سیلندر با آرایش وی‌شکل مجهز به‌تویین‌پاور توربوشارژ است که توانایی تولید 591 اسب‌بخار قدرت (در نسخه M) و 617 اسب‌بخار قدرت (در نسخه M کامپتیشن) و گشتاور 750 نیوتون‌متری را در دو نسخه M و M کامپتیشن دارد.
تمام مدل‌ها با گیربکس هشت‌سرعته استپ‌ترونیک اتوماتیک و در مدل‌های سری M با همین گیربکس با ساختار M استپ‌ترونیک قدرت را به‌کمک سیستم xDrive به‌چهار چرخ‌ می‌رساند. تولید نسخه فیس‌لیفت ب‌ام‌و سری 8 و مدل‌های پرفورمنسی آن (M) از ماه مارس سال جاری در ایالات‌متحده آغاز می‌شود و با قیمت پایه 85 هزار دلار برای مدل‌های کوپه و گرن‌کوپه و 94 هزار و 400 دلار برای مدل کانورتیبل عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =