کد خبر: 238996
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵
فورد اکواتور

فورد در اواخر سال 2021 در نمایشگاه خودرو گوانگژو کراس‌اوور جدیدی به‌نام اکواتور اسپرت را برای بازار چین معرفی کرد و حالا این خودرو که قرار است از اسفندماه در بازار این کشور عرضه شود، به‌نمایندگی‌های فورد درچین رسیده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،فورد در اواخر سال 2021 در نمایشگاه خودرو گوانگژو کراس‌اوور جدیدی به‌نام اکواتور اسپرت را برای بازار چین معرفی کرد و حالا این خودرو که قرار است از اسفندماه در بازار این کشور عرضه شود، به‌نمایندگی‌های فورد درچین رسیده است. این خودرو تنها برای بازار چین درنظر گرفته شده و هیچ برنامه‌ای برای عرضه آن در دیگر بازارها وجود ندارد. اکواتور اسپرت درچین توسط جوینت‌ونچر جیانگ‌لینگ-فورد تولید می‌شود.

فورد اکواتور اسپرت؛ کراس‌اوور کامپکتی برای بازار چین

اکواتور اسپرت تنها با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهارسیلندر توربو به‌بازار عرضه می‌شود که 170 اسببخار قدرت و 260 نیوتون‌متر گشتاور دارد. این پیشرانه جدیدی است که به‌طور مشترک توسط فورد و JMC توسعه پیدا کرده و اکواتور اسپرت نخستین خودرویی است که به‌آن مجهز می‌شود. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. به‌گفته فورد، این کراس‌اوور کامپکت می‌تواند به‌حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو به‌پکیج کمک‌راننده هوشمند Co-Pilot 360 فورد و سیستم هوشمند TAI3.0 نیز مجهز است که دومی اساسا سیستمی اتصالی شامل برنامه‌هایی مثل ناوبری، وای‌فای و به‌روزرسانی از راه دور می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =