ابتدا باید بدانید که در صنعت‌خودرو از دو نوع نیروی کمکی برای گردش بهتر و تسهیل در گردش فرمان استفاده می‌شود. نخست از سیستم هیدرولیکی استفاده می‌شود تا با کمک نیروی هیدرولیکی گردش فرمان راحت‌تر باشد. 

خودرو پژو SLX405 موتور تی‌یو 5 مدل 95 دارم و چندماهی می‌شود که از فرمان خودرویم روغن هیدرولیک نشت می‌کند. اما زمانی که برای تعویض روغن‌موتور به‌یکی از آپاراتی‌ها مراجعه کردم، تکنسین مربوطه پیشنهاد داد کمی روغن‌موتور در پمپ هیدرولیک بریزم تا ترکیب این دو نوع روغن مانع نشتی ‌آن شود. آیا این موضوع صحت دارد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،خیر؛ ابتدا باید بدانید که در صنعت‌خودرو از دو نوع نیروی کمکی برای گردش بهتر و تسهیل در گردش فرمان استفاده می‌شود. نخست از سیستم هیدرولیکی استفاده می‌شود تا با کمک نیروی هیدرولیکی گردش فرمان راحت‌تر باشد.
از طرف دیگر سیستم فرمان برقی طی دو دهه اخیر در صنعت‌خودرو جایگاه ویژه‌ای را به‌خود اختصاص داده تا به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های حاضر در صنعت‌خودرو برای رفاه هرچه‌بیشتر سرنشینان استفاده شود. اما درپاسخ به‌سوال شما باید گفت این مشکل بررسی‌های بیشتری را می‌طلبد و با کمک مکانیک باید عیب‌یابی به‌شکل صحیح باشد. به‌عبارت دیگر نشت روغن هیدرولیک از خودروهای مجهز به‌فرمان هیدرولیکی می‌تواند دو ‌علت عمده داشته باشد. نخست‌این‌که اگر جعبه‌فرمان با اشکال مواجه شده باشد، روغن هیدرولیک موجود در این قطعه برای روان‌سازی گردش فرمان به‌بیرون از آن نشت می‌کند و منجر به‌کاهش سطح روغن هیدرولیک می‌شود. بنابراین در این حالت باید جعبه‌فرمان خودرو شما باز و تعمیر شود.
همچنین ممکن است پمپ هیدرولیکی خودرو شما با اشکال مواجه شده باشد که دراین صورت روغن هیدرولیک به‌بیرون از آن نشت می‌کند. اما در نظر داشته باشید که احتمال این مساله بسیار اندک است؛ زیرا عمر مفید پمپ هیدرولیک بالاست. براین اساس همواره توصیه می‌شود برای عیب‌یابی صحیح خودرویتان از مکانیک ماهر کمک بگیرید. این درحالی است که برخی افراد ناآگاه تجربیات اشتباه خود را با مالکان خودروها به‌اشتراک می‌گذارند که آنچه شما به‌آن اشاره کردید نیز از جمله همین موارد است. درواقع خودرو درچنین حالتی نیاز به‌بررسی دقیق و تعمیر دارد. همچنین ترکیب دو نوع روغن که هر یک دارای فرمولاسیون خاص خود هستند، در بلندمدت می‌تواند در مسیر هیدرولیک فرمان مشکلاتی از جمله خورندگی یا رسوب در مدار هیدرولیکی ایجاد کند. بنابراین نباید به‌آنچه افراد ناآگاه به‌آن توصیه می‌کنند، توجهی کرد و باید همواره به‌توصیه خودروساز عمل کرد تا استهلاک خودرو درسطح استاندارد باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =