ابتدا باید گفت از مایع اکتان استفاده نکنید. چراکه سوخت مصرفی داخل کشور حاوی گوگرد فراوانی است که همین ماده درترکیبات اکتان نیز وجود دارد.

خودرو کیا سورنتو GT Line دارم و در بسیاری از مراکز تعمیر تخصصی، مکانیک‌ها استفاده از اکتان را صحیح نمی‌دانند. از طرفی بسیاری از تکنسین‌های پمپ‌بنزین و سایت‌های خودرویی به‌استفاده از اکتان سوخت تاکید دارند؛ آیا استفاده از اکتان توصیه می‌شود و درچه‌شرایطی باید برای خودرویم از اکتان استفاده کنم؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت از مایع اکتان استفاده نکنید. چراکه سوخت مصرفی داخل کشور حاوی گوگرد فراوانی است که همین ماده درترکیبات اکتان نیز وجود دارد. درواقع هنگام استفاده از اکتان، سولفور زیادی را به‌سیلندر وارد می‌کنید؛ درنتیجه بعد از احتراق این سولفور به‌رسوب تبدیل شده و سر پیستون انباشته می‌شود و در درازمدت تبدیل به‌الماس شده و سبب کوچک شدن محفظه احتراق می‌شود و موتور خودرو معیوب خواهد شد. لازم به‌ذکر است اکتان سوخت هیچ تاثیری در قدرت موتور ندارد و سبب افزایش آن نمی‌شود. با این تفاصیل سخن کارشناس مربوطه صحیح بوده است. همچنین بارها بر این نکته در این صفحه تاکید کرده‌ایم که از اکتان استفاده نکنید و از مشکلات رایج برای خودروهایی که اکتان مصرف می‌کنند، می‌توان به‌خرابی بیشتر موتور و فرسوده شدن سریع‌تر کاتالیست‌ اشاره کرد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که برخی خودروسازان مطرح، به‌استفاده از اکتان برای محصولات خود تاکید می‌کنند. درعین حال اگر در داخل کشور اکتان اصل و اورجینال پیدا شود، می‌توان از آن در خودرو به‌راحتی استفاده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =