کیمن GT4

مسابقات GPآیس به‌سرعت به یکی از مهم‌ترین رخدادهای خودرویی اتریش تبدیل شده‌اند. به‌تازگی شاهد هنرنمایی پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS جدید و GT4 RS کلاب‌اسپرت در این مسابقات بوده‌ایم.

به گزارش «اخبار خودرو»،مسابقات GPآیس به‌سرعت به یکی از مهم‌ترین رخدادهای خودرویی اتریش تبدیل شده‌اند. به‌تازگی شاهد هنرنمایی پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS جدید و GT4 RS کلاب‌اسپرت در این مسابقات بوده‌ایم. این خودروهای اسپرت و پرفورمنس که از مراسم معرفی در حالت سکون راضی نبوده‌اند، سری به این پیست یخی زده‌اند تا توانایی‌های خود را در آب‌وهوای سرد و زمستانی با کمک والتر رول، اسطوره مسابقات خودرویی و سفیر برند پورشه نشان دهند.
پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS جدید که اولین‌بار در نمایشگاه لس‌آنجلس سال گذشته رونمایی شد، از پیشرانه ۶سیلندر ۴لیتری تنفس طبیعی با ردلاین ۹هزار سود می‌برد. این پیشرانه که در وسط خودرو قرار دارد، قدرت ۴۹۳ اسب‌بخاری و گشتاور ۴۴۹نیوتون‌متری تولید می‌کند و از این نظر تنها چند اسب‌بخار کمتر از پورشه 911 GT3 دارد.
خودرو موردبحث با گیربکس‌های دستی یا PDK در دسترس است و می‌تواند در ۳.۲ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت این پورشه تند و تیز؛ ۳۱۵کیلومتر در ساعت اعلام شده است. ۷۱۸کیمن GT4 RS جدید همچنین از سیستم تعلیق قابل‌تنظیم سود می‌برد و حدس می‌زنیم برای مسابقه در برف و یخ از نرم‌ترین و راحت‌ترین حالت سیستم تعلیق استفاده کرده اما مدل ویژه پیست GT4 RS کلاب‌اسپرت نیز به همان پیشرانه ۴لیتری تنفس طبیعی مجهز است ولی قدرت ۵۰۰ اسب‌بخاری و گشتاور ۴۶۵ نیوتون‌متری دارد. این مدل فقط با گیربکس PDK در دسترس بوده و سیستم تعلیق آن بسیار پیست محورتر از برادر جاده‌ای تنظیم شده است. هر دو خودرو از سوخت مصنوعی جدید پورشه که در جنوب شیلی تولید شده است، استفاده می‌کنند. این سوخت که اولین‌بار در مسابقات سوپرکاپ موبیل‌یک پورشه به‌کاررفته، به‌طور قابل‌توجهی پاک‌تر از سوخت بنزین معمولی است چراکه در تاسیسات تولید از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌شود. انتظار می‌رود پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS 2022 از تابستان سال جاری میلادی و با قیمت پایه ۱۴۱۷۰۰ دلار روانه بازار آمریکا شود. مدل کلاب‌اسپرت نیز قیمت پایه ۲۲۹ هزار دلاری خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =