بهبود کیفیت

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در نشست با قطعه‌سازان، برنامه‌های این گروه صنعتی را در زمینه افزایش تیراژ تولید، تغییر در ترکیب و تنوع تولید، افزایش کیفیت، کاهش قیمت تمام‌شده و برقراری تعامل کارآمدتر با قطعه‌سازان تشریح کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در نشست با قطعه‌سازان، برنامه‌های این گروه صنعتی را در زمینه افزایش تیراژ تولید، تغییر در ترکیب و تنوع تولید، افزایش کیفیت، کاهش قیمت تمام‌شده و برقراری تعامل کارآمدتر با قطعه‌سازان تشریح کرد. مهدی خطیبی در نشست با انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: «در راستای تحقق منویات مقام‌معظم رهبری درخصوص ارتقای کیفیت محصولات، برنامه‌های موثری تهیه شده و در دست اجراست.» وی از برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت‌های تولید خبر داد و گفت: «کاهش بهای تمام‌شده تولید نیز از دیگر برنامه‌های محوری است که مطابق با راهبرد وزارت صمت با جدیت دنبال خواهد شد.»

مقیاس بالای تولید؛ شرط رسیدن به قیمت رقابتی
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تاکید کرد: «برای کاهش قیمت تمام‌شده محصول و هزینه‌های سربار تولید، مسیری جز افزایش تولید نداریم و اگر مقیاس تولید بالا نباشد، به قیمت رقابتی دست نخواهیم یافت.» وی افزود: «به‌منظور کاهش زیان تولید، تغییر تنوع و ترکیب تولید از خودروهای زیان‌ده به سمت خودروهای سودآور در دستور کار قرار دارد.» خطیبی با اشاره به این‌که گروه صنعتی ایران‌خودرو باید اقتصادی مدیریت شود، بیان کرد: «مشکل اصلی صنعت خودرو، نگاه فرهنگ غیرتولیدی و هزینه‌هایی است که بر این صنعت تحمیل می‌شود.»

خلق مزیت در نبود مزیت نسبی
به‌گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، اگر در صنعت خودرو و خودروسازی، مزیت نسبی نداریم، باید به دنبال خلق مزیت باشیم، در قطعه‌سازی این مزیت نسبی در تولید بسیاری از کالاها و قطعات وجود دارد. از این رو، می توانیم تبدیل به یکی از قطب‌های قطعه‌سازی در منطقه شویم. وی با بیان این‌که تعامل ایران‌خودرو و قطعه‌سازان باید حرفه‌ای‌تر و کارآمدتر باشد، ارتباط سهل و کارآمد ساپکو با قطعه‌سازان را ضروری دانست. خطیبی با بیان این‌که همکاری با قطعه‌سازان را توسعه خواهیم داد، اظهار امیدواری کرد خودروساز و قطعه‌ساز دست در دست هم به سمت روزهای بهتر و سالی بدون زیان حرکت کنند. بر اساس این گزارش، در دیدار مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با قطعه‌سازان مهم‌ترین مسایل و مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی مطرح و راهکارهایی برای رفع آن مورد بررسی قرار گرفت.

افزایش کمی و کیفی تولید در میان‌مدت
مدیرعامل جدید ایران‌خودرو ضمن اعلام برنامه برای افزایش تولید گفت: «کاهش بهای تمام‌شده تولید نیز از دیگر برنامه‌های محوری است که مطابق با راهبرد وزارت صمت دنبال خواهد شد.» وی بر تنوع‌بخشی سبد محصولات تاکید کرد و گفت: «باید زمان طراحی تا تولید محصول کاهش یابد و محصولات جدید با سرعت بالاتری به بازار عرضه شوند.» خطیبی بهبود رابطه با قطعه‌سازان را از دیگر محورهای برنامه‌های خود خواند و گفت: «توسعه بدون‌توجه به صادرات اثربخش نخواهد بود و برای توسعه بازارهای صادراتی، برنامه مدونی را در نظر گرفته‌ایم که مشارکت با برخی از کشورها در دستور کار قرار دارد.» وی تاکید کرد: «با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و اندیشه خلاق ایرانی می‌توانیم در همه حوزه‌های تخصصی به‌خصوص حوزه صنعت خودرو اثرگذار باشیم؛ همان‌گونه که در دوران تحریم و جنگ نرم دنیای غرب علیه ایران عزیز و همچنین شیوع ویروس کرونا، انبوهی از موانع، مشکلات و کاستی‌های نشأت‌گرفته از آن را با تکیه بر اندیشه و دستان پرتوان پولادمردان آوردگاه صنعت از مسیر راه برداشتیم و همزمان در جاده رشد و توسعه بی‌وقفه پیش رفتیم.»

سرعت‌بخشی به تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای ناقص
بنابر آن‌چه مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو پیش از این اعلام کرده است، راهکارها و سیاست‌های درنظر گرفته‌شده برای اجرای برنامه‌های او که در سه بخش کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین شده‌اند، مطابق با برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین خواهد شد و با تایید و تصویب در هیات‌مدیره به اجرا درخواهد آمد.
وی همچنین تکمیل خودروهای دارای کسری قطعه را یکی از اولویت‌های مدیریتی خود دانست و گفت: «کمیته و تیم ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات خودروهای کف پارکینگ تشکیل شده است تا با قدرت و سرعت به موضوع رسیدگی شود.» بدین منظور، در قالب جلسات منظم تولید، پیگیری مستمر تامین قطعات کسری انجام شده و مذاکرات با سازندگان شبکه گسترده تامین به‌منظور تجاری‌سازی خودروهای کف پارکینگ ادامه دارد و قرار است تا پایان امسال خودروهای دارای کسری قطعه به تعداد ۴۰هزار دستگاه کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقع بین IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    7 0
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در جمع قطعه‌سازان اعلام کرد: بهبود کیفیت و کاهش هزینه تولید در دستور کار ایران‌خودرو............... !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ بیچاره مردم چند سال دیگر باید سر کار باشند خدا میداند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =