این مورد تنها مختص ‌خودروهای چینی یا تولیدات داخل نیست و هرخودرویی که مجهز به‌توربوشارژر است، نباید پس از پیمودن مسافت طولانی و رانندگی پرشتاب بلافاصله خاموش شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،خیر؛ این مورد تنها مختص ‌خودروهای چینی یا تولیدات داخل نیست و هرخودرویی که مجهز به‌توربوشارژر است، نباید پس از پیمودن مسافت طولانی و رانندگی پرشتاب بلافاصله خاموش شود. زیرا پروانه‌های توربو در اثر گردش فراوان برای تامین هوای مورد نیاز موتور و عبور جریان دود، سبب بالا رفتن دمای قطعات داخلی به‌میزان زیاد می‌شوند.
دراین شرایط اگر موتور خودرو ناگهان خاموش شود، پره‌های توربو یا قطعات داخلی آن گیرپاژ می‌کند و از این‌ رو همواره کارشناسان توصیه می‌کنند بعد از پیماش مسافت طولانی اجازه دهید خودرو درحالت درجا چنددقیقه کار کند تا دمای قطعات توربو به‌حد تعادل برسد.
لازم به‌ذکر است قبل از خاموش کردن به‌خودرو گاز ندهید؛ چراکه این کار استهلاک و خرابی در توربو را به‌شدت افزایش می‌دهد.
همچنین باید گفت هر خودرویی که دارای توربوشارژ باشد، کمپانی سازنده استانداردهایی را برای آن در نظر می‌گیرد و این مساله که پس از خاموش شدن موتور توربوشارژ می‌سوزد، احتمال یک درصدی دارد.
زیرا توربوشارژ به‌درستی طراحی شده و پس از خاموش شدن موتور، اگر چنین مساله‌ای صحت داشته باشد، مهندسی ساخت آن کمپانی زیر سوال می‌رود.
بنابراین این مساله واقعیت ندارد؛ اما این را هم در نظر داشته باشید که اگر نگهداری خودرو مطابق با استانداردهای خودروساز نباشد، در کارکردهای پایین توربوشارژ معیوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =