باتوجه به‌این‌که شما بیان کردید در زمان استارت، استارت قدرت لازم را برای روشن کردن موتور ندارد، باید گفت این مشکل به‌علت افت ولتاژ به‌وجود می‌آید.

موتورسیکلت باجاج یوجی‌فور دارم و چندروزی است هنگام استارت، موتورسیکلتم قدرت قبل را برای روشن شدن ندارد و باید از هندل استفاده کنم. علاوه‌بر این حین حرکت در سرعت‌های بالا موتورسیکلتم با لرزش مواجه می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به‌این‌که شما بیان کردید در زمان استارت، استارت قدرت لازم را برای روشن کردن موتور ندارد، باید گفت این مشکل به‌علت افت ولتاژ به‌وجود می‌آید. این نکته را در نظر داشته باشید که باتری نیز دارای عمر مفیدی است و تنها در بازه عمر مفید خود، توان و آمپر لازم را برای مصرف‌کننده‌های الکتریکی (تمام سیستم‌های الکتریکی) فراهم می‌آورد. بنابراین پس از مدتی کارکرد توان و آمپر لازم را برای مصرف‌کننده‌های الکتریکی نخواهد داشت. براین اساس هنگام استفاده از استارت که ولتاژ و آمپر بالایی نیاز است تا به‌واسطه این قطعه مکانیکی الکتریکی، موتور راه‌اندازی شود، ولتاژ و آمپر لازم را نخواهد داشت و بنابراین با استارت، موتور راه‌اندازی نمی‌شود. در این حالت باید باتری را بررسی کرد و ممکن است باتری ضعیف شده باشد و نیاز به‌تعویض داشته باشد. اما در نظر داشته باشید که با تعویض باتری، در بسیاری از مواقع مشکل رفع نمی‌شود؛ زیرا امکان دارد استارت نیز ضعیف شده باشد و باید قطعات اصلی آن را تعویض کرد تا مشکل برطرف شود. بنابراین باید استارت نیز بررسی شود؛ چراکه احتمال دارد جاروبک یا آرمیچر استارت معیوب شده باشد که باید تعویض شود تا مشکل رفع شود. از طرفی لرزش در زمان حرکت و در سرعت‌های بالا، تنها دو دلیل می‌تواند داشته باشد. نخست‌این‌که اگر دنده‌تایم موتور دقیق نباشد، زمان باز و بسته بودن سوپاپ‌ها، دقیق نیست و این امر سبب می‌شود لرزش در موتور به‌وجود آید. بنابراین درچنین حالتی باید دنده‌تایم دقیق تنظیم شود و درصورت نیاز برای رفع مشکل چرخ‌دنده زنجیر تایم تعویض و تایم‌گیری بار دیگر انجام شود. درعین حال در بسیاری از مواقع چنین مشکلی با تعویض دنده‌تایم یا حتی تایم‌گیری صحیح رفع نمی‌شود و در این صورت باید سیال مهم و مورد استفاده درموتور را بررسی کرد. زیرا اگر از روغن‌موتور نامناسب استفاده شود، منجر به‌ایجاد لرزش در موتور نیز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =