کد خبر: 239440
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۹
استلانتیس

استلانتیس که از ادغام فیات-کرایسلر با پژو-سیتروئن به‌وجود آمده و 14 برند را زیر چتر خود دارد، در نخستین سال شکل‌گیری 13.4 میلیارد یورو معادل 15.2 میلیارد دلار سود به‌ثبت رساند.

به گزارش «اخبار خودرو»،استلانتیس که از ادغام فیات-کرایسلر با پژو-سیتروئن به‌وجود آمده و 14 برند را زیر چتر خود دارد، در نخستین سال شکل‌گیری 13.4 میلیارد یورو معادل 15.2 میلیارد دلار سود به‌ثبت رساند. درآمدهای این 14 برند بعد از ادغام تقریبا سه‌برابر پیش از ادغام دو اتحاد است و بخشی از این موفقیت مدیون کاهش هزینه‌هایی است که برندهای جیپ، اُپل و پژو با ترکیب کسب‌وکارهایشان به‌وجود آورده‌اند. در سال 2020 زمانی که این دو اتحاد هنوز ادغام نشده بودند کل سودشان 4.79 میلیارد یورو بود و گردش مالی برای کل بیزینس اتحاد استلانتیس با 14 درصد رشد به 152 میلیارد یورو رسیده است. کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس می‌گوید نتایج «ثابت می‌کند که استلانتیس در جایگاه درستی قرار گرفته و عملکرد قوی از خود نشان می‌دهد» و بر «موانع شدید» فائق آمده است. همه خودروسازان دنیا با کمبود قطعات مهم از جمله ریزتراشه‌ها و قطعات الکترونیکی نیمه‌هادی و افزایش قیمت مواد خام مواجه بوده‌اند و برای بازگشت به‌حالت عادی دست‌وپا می‌زنند. استلانتیس می‌گوید منافع این ادغام درطول سال اول بیش از 3.2 میلیاردیورو ارزش داشته است و این ادغام‌ها سبب شده است هزینه‌ها بهتر کنترل شود.
همچنین گذار به‌خودروهای برقی نیز شتاب بیشتری گرفته و فروش خودروها با آلایندگی کمتر با 160 درصد رشد به 388 هزار دستگاه رسیده است. قوانین و مقررات سخت‌گیرانه‌تر محیط‌زیستی همه خودروسازان را در اروپا و درچین وادار به‌عرضه محصولات برقی با پیمایش بهتر به‌ازای هر بار شارژ کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =