سایپا

امیدواریم تا پایان سال جاری، بخش عمده‌ای از مطالبات قطعه‌سازان به‌خصوص شرکت‌های کوچک‌تر را که نقش مهمی در تولید دارند، پرداخت کنیم.» مهرداد معلمان با تاکیدبر این‌که پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سه طریق شبکه بانکی، تامین اوراق گام و گواهی اعتبارمولد، پیگیری می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،سرپرست شرکت سازه‌گستر سایپا با بیان این‌که روند پرداخت مطالبات قطعه‌سازان با رویکرد عدالت‌محور طی چند وقت اخیر بهبود خوبی پیدا کرده است، گفت: «امیدواریم تا پایان سال جاری، بخش عمده‌ای از مطالبات قطعه‌سازان به‌خصوص شرکت‌های کوچک‌تر را که نقش مهمی در تولید دارند، پرداخت کنیم.» مهرداد معلمان با تاکیدبر این‌که پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سه طریق شبکه بانکی، تامین اوراق گام و گواهی اعتبارمولد، پیگیری می‌شود، تصریح کرد: «راهکارهای دیگری نیز دنبال خواهد شد تا تامین منابع مالی به‌ منظور پرداخت به قطعه‌سازان به نحو مطلوب‌تری انجام شود.»

تسویه پرداخت‌های ۱۲۰روزه سازندگان کوچک
معلمان با اعلام این‌که تاکنون ‌ ۴۰ تا ۵۰درصد مطالبات سازندگان قطعات محصولات سایپا پرداخت شده است، ادامه داد: «تا پایان سال جاری پرداخت‌های ۱۲۰روزه سازندگان کوچک به‌ میزان 100درصد و پرداخت‌های ۱۲۰روزه سازندگان بزرگ تا بیش‌از ۹۰درصد انجام خواهد شد.» وی افزود: «با نگاه عدالت‌محوری که در نظام پرداخت شکل گرفته است، نوید این را خواهیم داد که ضمن حفظ جریان استمرار تولید، رویکرد حمایتی نیز در شرکت‌های قطعه‌ساز و زنجیره تامین با هدف حفظ اشتغال مولد تقویت شود.» سرپرست شرکت سازه‌گستر سایپا با اشاره به این‌که تیمی از حوزه‌های مالی، برنامه‌ریزی و تامین شکل گرفته است تا پرداخت مطالبات قطعه‌سازان عادلانه باشد، ادامه داد: «امیدواریم تا پایان سال بخش عمده‌ای از مطالبات قطعه‌سازان به‌خصوص شرکت‌های کوچک‌تر را که نقش مهمی در تولید دارند، پرداخت کنیم و با تعامل خوب و همکاری اثربخشی که با بانک‌ها شکل گرفته است، پرداخت به قطعه‌سازان بزرگ‌تر نیز انجام شود.»
افزایش 25درصدی تولید در سال آینده
گروه خودروسازی سایپا در دوره جدید مدیریتی، تکمیل خودروهای ناقص و استراتژی‌ تولید اقتصادی را در اولویت کاری خود قرار داده است و در این خصوص به‌گونه‌ای عمل خواهد کرد که سال آینده شاهد افزایش 25درصدی تولید خودرو باشیم؛ با تحقق هدف یادشده در سال 1401 مردم در خرید محصولات این مجموعه با چالشی مواجه نخواهند شد. گروه خودروسازی سایپا در راستای کاهش تعهدات معوق‌شده و تکمیل‌کاری محصولاتی که کف پارکینگ این مجموعه قرار گرفته‌اند، برنامه جامعی و عملیاتی تدوین کرده است. از این رو، از 23 دی‌ماه تا نهم اسفندماه تعداد 50هزار دستگاه خودرو را فاکتور کرده و 39هزار دستگاه خودرو دیگر هم تحویل مشتریان داده که در مقایسه با میانگین 10ماه گذشته این میزان در ماه جاری 19درصد افزایش داشته است. از آن‌جاکه یکی از موضوعاتی که وزیر صمت از مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا خواسته؛ تجاری‌سازی خودروهای ناقص است، این مجموعه در راستای جلوگیری از جایگزین‌شدن مجدد خودروهای ناقص به موجودی کف پارکینگ که علاوه‌بر غیراقتصادی بودن، باعث افت کیفیت نیز می‌شود، افزایش عبور مستقیم را در دستور کار خود قرار داده است که طی این مدت شاهد بهبود صددرصد در تجاری‌سازی خودروها هستیم. باید یادآور شد اولویت‌دهی به تکمیل‌کاری خودروهای ناقص و خالی‌کردن پارکینگ‌ها در ماه‌های پایانی سال ضمن این‌که تعهد خودروسازان به نهادهای نظارتی بوده، اقدامی متعارف برای کاهش هزینه‌های مرتبط سال و پاسخ به تقاضای بیشتر مشتریان برای خودرو در ایام تعطیلات نوروز است.

جلوگیری از تحمیل هزینه 530میلیاردتومانی
با شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن بحران جهانی کمبود تراشه، صنعت خودرو دنیا دچار چالش جدی شد، به‌نحوی‌که تولید جهانی خودرو طی دو سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است. از این رو، عدم تحویل ACU توسط تولیدکننده داخلی و عدم پیگیری مجدد از آن‌ها و همچنین ایجاد مانع در مسیر ارتباط مستقیم شرکت «تیبا تریدینگ» با تامین‌کنندگان خارجی سبب شد تولید خودرو در سایپا با مشکلاتی مواجه شود. بر این اساس، گروه خودروسازی سایپا در راستای آرامش‌بخشی به بازار خودرو و تامین رضایت مشتریان قصد دارد با پیگیری تولید اقتصادی دو محصول شاهین و کوییک، افزایش تولید خودرو را دنبال کند. بنا بر برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، میزان تولید خودرو در سال 1401 بیش از 25درصد افزایش خواهد یافت. ازسوی‌دیگر، در راستای هدف‌گذاری تولید اقتصادی در مجموعه سایپا، تولید محصول تیبا و ساینا معمولی حدود روزانه 200دستگاه کاهش پیدا کرده که با توجه به زیان حدود 75میلیونتومانی این محصولات، از تحمیل 530میلیاردتومان زیان جلوگیری کرده است. البته این میزان کاهش با در نظر گرفتن پوشش تعهدات به مشتریان است. تیم مدیریتی جدید سایپا اعلام کرده است؛ پیگیری تولید اقتصادی، در لبیک به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر بهبود کیفیت و افزایش رضایت مشتری بوده و در این مسیر؛ تمرکز بر تکمیل‌کاری خودروهای ناقص و تحویل آن به مشتریان به‌عنوان نخستین و مهم‌ترین راهکار تحقق این استراتژی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =