مرسدس‌بنز AMG S63

چندروز پیش به‌خودروهای موجود در پارکینگ گمرک شهر آستارا و محموله‌های عبوری از این گمرک نگاهی داشتیم و حال تصاویر جدیدی از این شهر مرزی به‌دستمان رسیده که از تردد خودروهای روز دنیا در کشورمان خبر می‌دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»،چندروز پیش به‌خودروهای موجود در پارکینگ گمرک شهر آستارا و محموله‌های عبوری از این گمرک نگاهی داشتیم و حال تصاویر جدیدی از این شهر مرزی به‌دستمان رسیده که از تردد خودروهای روز دنیا در کشورمان خبر می‌دهد. خودروهایی که لاستیک‌های‌شان آسفالت جاده‌های ایران را لمس نمی‌کنند و تنها روی کامیون‌ها و تریلی‌های خودروبر از شهرهای کشورمان عبور می‌کنند.
آمار دقیقی از کشورهای مبدا و مقصد این خودروها در دست نیست؛ اما گفته می‌شود از گمرک شهرهای جنوبی وارد ایران شده و از گمرک شهر آستارا در شمال کشور خارج خواهند شد. با این حساب می‌توان حدس زد خودروهای مورد نظر از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌کشورهای شرق اروپا ارسال می‌شوند. در این محموله شاهد حضور تعدادی خودرو روز دنیا و همچنین چند دستگاه خودرو لوکس هستیم. در ادامه ضمن معرفی این خودروها به‌طور مختصر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.
گمرک شهر آستارا یکی از مهم‌ترین گمرک‌های کشور بوده که همواره میزبان خودروهای خاص عبوری زیادی بوده است. این روزها هم ظاهرا روزهای پرکار این گمرک بوده و خودروهای خارجی زیادی به‌آنجا مراجعه می‌کنند که در ادامه به‌بررسی چند مدل از مهم‌ترینشان می‌پردازیم.

مرسدس‌بنز AMG S63
چند روز پیش وقتی به‌معرفی خودروهای موجود در شهر آستارا پرداختیم، خودرو مرسدس G63 را به‌عنوان یکی از خاص‌ترین خودروهای موجود در آن محموله معرفی کردیم و حال امروز شاهد تردد یک 63 دیگر از میان مدل‌های مرسدس هستیم. 63 امروز ما از نوع S63 بوده و نسخه AMG از S کلاس به‌حساب می‌آید. مرسدس AMG S63 که در تصویر مشاهده می‌کنید جدیدترین مدل از این سدان فول‌سایز لوکس با چاشنی تیونینگ است و با توجه به‌این‌که در سال 2020 نسل هفتم مرسدس‌بنز S کلاس معرفی شد، اما نسخه‌های تیونینگ‌شده آن تحت برند AMG هنوز رونمایی نشده‌اند و از این حیث آخرین مدل از S کلاس با نشان AMG به‌نسل ششم بازمی‌گردد که تا سال 2020 تولید و به‌عنوان مدل 2021 به‌بازار جهانی عرضه شده است. S63 مورد نظر ما نسخه فیس‌لیفت‌شده بوده که در مدل‌های 2018 تا 2021 در بازار جهانی موجود بوده و اکنون نمونه‌های کارکرده آن با توجه به‌مدل، کارکرد و وضعیت در بازه دو میلیارد و 813 تا چهار میلیارد و 669 میلیون‌تومان ارزش دارد. این مرسدس AMG S63 مجهز به‌موتور هشت سیلندر چهار لیتری توربو بوده که 612 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس مورد استفاده در این خودرو از نوع 9 سرعته اتوماتیک بوده و نیرو به‌تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این قصر متحرک لوکس حدود چهار ثانیه اعلام شده و مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر حدود 9.3 لیتر است.

کیا سورنتو
در محموله مورد نظر که چند روز پیش از شهر آستارا عبور کرده، شاهد حضور یک دستگاه کیا سورنتو هستیم. شاید بگویید سورنتو به‌عنوان یک خودرو معمولی که در کشورمان نیز حضور دارد، سوژه چندان جذابی نیست که در این مقاله به‌آن بپردازیم؛ اما باید گفت سورنتو مورد نظر ما در این تصویر نسل جدید سورنتو بوده که در بازار کشورمان هنوز عرضه نشده است. درسال 2020 کیا نسل چهارم سورنتو را معرفی کرد؛ اما با توجه به‌بسته بودن واردات خودرو از سال 2018 تاکنون، هنوز موفق به‌رویت این مدل در بازار ایران نشده‌ایم؛ اما نسخه پلاک دیپلمات آن توسط یکی از سفارتخانه‌ها وارد کشور شده است. به‌هر حال تماشای فرزند جدید سورنتو در کشور خالی از لطف نیست. این کراس‌اوور متوسط برند کیا اکنون با دو نوع موتور در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس عرضه می‌شود که شامل چهار سیلندر 2.5 لیتری و شش سیلندر 3.5 لیتری است. نسخه چهار سیلندر با گیربکس شش‌سرعته و دو نوع پلت‌فرم دیفرانسیل‌جلو و چهارچرخ‌محرک و نسخه شش‌سیلندر با گیربکس هشت‌سرعته و پلت‌فرم چهارچرخ‌محرک قابل سفارش است. درحال حاضر مدل 2021 از سورنتو را با کارکرد کم می‌توان در محدوده قیمتی 632 تا 822 میلیون‌تومان خریداری کرد. نسل‌های پیشین سورنتو در بازه زمانی پنج تا هفت سال به‌بازار عرضه شده و اگر تا چند سال آینده واردات خودرو باز نشود، هرگز این نسل سورنتو را در بازار ایران نخواهیم دید.

مرسدس‌بنز GLA250
مرسدس S63 تنها مرسدس موجود در این محموله نیست. در کنار این مدل، شاهد حضور یک مرسدس دیگر از نوع GLA250 هستیم و با وجود این‌که هر دو مرسدس‌بنز هستند، اما زمین تا آسمان با هم تفاوت دارند. برخلاف S63 که یک مدل خاص در سطح جهانی است، GLA250 یک مدل معمولی و نه‌چندان گران‌قیمت به‌حساب می‌آید. در اصل GLA ارزان‌قیمت‌ترین کراس‌اوور مرسدس در بازار جهانی است. GLA250 مورد نظر ما در این محموله متعلق به‌نسل نخست یا همان نسل پیشین بوده که تولید آن در سال 2019 متوقف شده است. نسخه GLA45 AMG از این نسل در بازار کشورمان موجود بوده؛ اما بسیار کمیاب است. این روزها برای خرید مدل‌های 2016 تا 2019 مرسدس‌بنز مورد نظر باید مبلغی در بازه 379 تا 698 میلیون‌تومان پرداخت کنید. این کراس‌اوور کوچک پرمیوم از یک موتور چهار سیلندر دو لیتری توربو با 211 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتون‌متر گشتاور بهره می‌برد. مرسدس در این خودرو از گیربکس هفت‌سرعته اتوماتیک برای انتقال نیرو به‌تمام چرخ‌ها بهره می‌برد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت GLA250 به‌طور دقیق 7.1 ثانیه بوده و مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی هفت لیتر اعلام شده است.

پورشه کاین GTS
در این محموله، پورشه کاین GTS تنها خودرویی است که نمونه آن در بازار خودرویی کشورمان نیز موجود است. با این‌که نسل مورد نظر کاین در ایران مدل کمیابی به‌حساب نمی‌آید، اما نسخه GTS آن بسیار کمیاب است. بنابراین باز هم می‌توان این خودرو قرمزرنگ جذاب را یک مدل خاص در خاک ایران به‌حساب آورد. کاین در کلاس شاسی‌بلندهای سایز متوسط لوکس قرار می‌گیرد و نسخه GTS یکی از گران‌قیمت‌ترین نسخه‌هایش است. تولید این نسل از کاین یا بهتر است بگوییم نسل دوم پورشه کاین تا سال 2017 ادامه داشته و اکنون پنج سالی است که جای خود را به‌نسل جدید داده است. نمونه‌های کارکرده کاین GTS مورد نظر در مدل‌های 2011 تا 2014 در خارج از کشور دارای ارزش واقعی 435 تا 864 میلیون‌تومان بوده؛ اما در ایران به‌دلیل کمیاب بودن قیمت چندین برابری را به‌خود می‌بینند. پورشه کاین GTS مجهز به‌یک موتور هشت‌سیلندر 4.8 لیتری بوده که 420 اسب‌بخار قدرت و 515 نیوتون‌متر گشتاور به‌صورت تنفس‌طبیعی تولید می‌کند.
گیربکس هشت‌سرعته نیرو را به‌تمام چرخ‌ها هدایت می‌کند و در بهترین حالت می‌توانید شتاب صفر تا صد 5.7 ثانیه‌ای را با این خودرو تجربه کنید. برای پیمایش هر صد کیلومتر با این نسخه از پورشه کاین به‌صورت ترکیبی نیاز به 10.7 لیتر بنزین دارید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =