از آنجا که با تعویض لامپ‌ چراغ‌های جلو مشکل برطرف نشده است، باید گفت این مساله نیاز به‌بررسی بیشتری دارد. درحالت کلی باید سه‌پارامتر را بررسی کنید؛ همچنین لازم به‌ذکر است سیستم‌های الکترونیکی خودرو باید توسط شخص مکانیک عیب‌یابی شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»، از آنجا که با تعویض لامپ‌ چراغ‌های جلو مشکل برطرف نشده است، باید گفت این مساله نیاز به‌بررسی بیشتری دارد. درحالت کلی باید سه‌پارامتر را بررسی کنید؛ همچنین لازم به‌ذکر است سیستم‌های الکترونیکی خودرو باید توسط شخص مکانیک عیب‌یابی شود.
اما اگر در مدار الکتریکی مربوطه، مصرف‌کننده یا همان لامپ معیوب باشد، با تعویض آن مشکل برطرف می‌شود. اما گاهی با تعویض مصرف‌کننده الکتریکی، همچنان مشکل وجود دارد و این مساله را باید ناشی از خرابی سوکت یا محل اتصال قطعه مربوطه دانست. زیرا اگر قطعه معیوب نباشد، باید سوکت را بررسی کرد و در این حالت ممکن است سوکت با اتصالی مواجه شده باشد و چنین اشکالی را به‌وجود ‌آورد. بنابراین برای رفع مشکل باید سوکت مربوطه تعویض شود.
در برخی مواقع با تعویض سوکت، مشکل رفع نمی‌شود و این اشکال به‌اتصالی مربوطه در مدار مربوط می‌شود. زیرا اگر مدار چراغ به‌اصطلاح اتصالی داشته باشد، مصرف‌کننده به‌درستی کار نمی‌کند و شاید یکی از دو قطب مثبت یا منفی با مشکل مواجه شده باشد و باید تمام مدار مربوطه را بررسی کرد.
درصورت بررسی، این احتمال وجود دارد که جایی در خودرو به‌اصطلاح برق‌دزدی وجود داشته باشد که این مشکل می‌تواند منجر به‌عدم کارکرد نوربالای چراغ شود. بنابراین باید منشأ برق‌دزدی را شناسایی و ایراد آن را برطرف کرد. بعد از برطرف کردن مشکل برق‌دزدی و بررسی مدار مربوطه، اگر همچنان مصرف‌کننده الکتریکی کار نکند، براین اساس عمل نکردن نوربالای چراغ به‌دسته کنترل چراغ مربوط می‌شود. زیرا امکان دارد سوکت‌های دسته‌ای که چراغ را با آن روشن می‌کنید، با اشکال مواجه شده باشد یا دسته مربوطه معیوب شده باشد و بنابراین چراغ نوربالا به‌درستی کار نکند. در این حالت برای رفع مشکل باید دسته چراغ تعویض شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =