زمانی که از خودروهای 16 سوپاپ صحبت می‌شود، نام سیتروئن زانتیا بر زبان می‌آید. این مدل یک خودرو سدان فست‌بک بوده که با توجه به‌طراحی زیبایش به‌شدت جوان‌پسند است.

قصد خرید خودرو سیتروئن زانتیا مدل 1388 را دارم و با توجه به‌این‌که دیگر نسخه صفرکیلومتر این خودرو موجود نیست، آیا ممکن است برای تامین قطعات آن با مشکل مواجه شوم؟ درنهایت آیا می‌توان این خودرو را یک گزینه خوب خانوادگی اسپرت دانست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،زمانی که از خودروهای 16 سوپاپ صحبت می‌شود، نام سیتروئن زانتیا بر زبان می‌آید. این مدل یک خودرو سدان فست‌بک بوده که با توجه به‌طراحی زیبایش به‌شدت جوان‌پسند است. سیتروئن زانتیا دارای پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ 1.8 لیتری است که می‌تواند 112 اسب‌بخار قدرت تولید کند و تنها وجه تمایز زانتیا با دیگر رقبای خود از همان روز نخست تولید تا به‌امروز سیستم تعلیق کارآمد و مناسب آن است. به‌عبارتی تنظیم دستی ارتفاع خودرو یک آپشن محسوب می‌شود.
اما از طرف دیگر به‌دلیل وجود کمک‌فنرهای هیدروپنوماتیکی این خودرو از هزینه تعمیر بالایی برخوردار بوده و فراهم شدن این قطعه نیز کمی دشوار است. سواری زانتیا را نمی‌توان با دیگر محصولات ساخت داخل مقایسه کرد؛ زیرا از سواری و هندلینگ بهتر و با عملکرد بالایی برخوردار است که سبب شده این خودرو در این بخش عملکرد بهتری از ‌دیگر رقبای خود داشته باشد. در پایان باید گفت اگر به‌سواری و هندلینگ، شتاب و سرعت خودرو اهمیت می‌دهید، سیتروئن زانتیا گزینه مناسبی است.
اما در نظر داشته باشید هر خودرویی که روزگاری توسط خودروسازان داخلی مونتاژ شده و درحال حاضر دیگر در خط‌تولید و بازار حضور ندارد، با مشکل کمبود قطعه مواجه است. خودرو سیتروئن زانتیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. زیرا این خودرو دارای چهار کمک‌فنر هیدروپنوماتیکی است که در صورت خرابی، این چهار قطعه را باید با قیمت گران‌تر خرید. هرچند که این روزها دیگر قطعات سیتروئن زانتیا در بازار به‌سختی یافت می‌شود و اگر قطعات این خودرو نیز وجود داشته باشد، باید بهای گزافی را برای خرید آن بپردازید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =