کد خبر: 239664
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

وکلای مردم در خانه ملت در بخش درآمدی تبصره 6 لایحه بودجه، لوکس‌سواران را ملزم به پرداخت مالیات کردند.

به گزارش «اخبار خودرو»، وکلای مردم در خانه ملت در بخش درآمدی تبصره 6 لایحه بودجه، لوکس‌سواران را ملزم به پرداخت مالیات کردند. در نشست روز گذشته سازوکار اخذ این مالیات مشخص و مقرر شد قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن معیار دریافت مالیات باشد.
همچنین نمایندگان در بند (ی) تبصره 7 ماده واحده این لایحه، وزارت صمت را مکلف کردند از طریق ایران‌خودرو و سایپا نسبت به فروش خودرو به همسر، فرزندان و والدین شهدا، جانبازان 25درصد و بالاتر دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و همچنین جانبازان 50 تا 70درصد اقدام کند.
70 درصد از 5 درصد درآمد ناشی از تعرفه واردات 70 هزار دستگاه خودرو در سال آینده به کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و 30 درصد از این منابع به سازمان بهزیستی اختصاص می یابد. در حال حاضر 8 میلیون خودرو فرسوده در کشور، مشکلاتی مانند آلودگی هوا و... را برای مردم ایجاد کرده است از آنجا که خودروسازان تاکنون برنامه‌ای برای جایگزینی این خودرو ها نداشتند، وکلای مردم در خانه ملت با پیشنهاد پژمانفر مبنی‌بر اختصاص حداقل 10 درصد خودروهای عرضه‌شده در قرعه‌کشی به دارندگان خودروهای فرسوده موافقت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =