کد خبر: 239716
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

مطالعه گسترده‌ای درباره این موضوع انجام شده و از اول شهریورماه هفته‌ای ۳ جلسه در زمینه خودرو برگزار شده است تا مسائل با جزئیات بررسی شوند. رئیس‌جمهور نیز براساس گزارش این جلسات، دستورالعمل ۸ماده‌ای را صادر کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،وزیر صمت درخصوص دستورالعمل ۸ماده‌ای دولت برای صنعت خودرو، توضیح داد: «مطالعه گسترده‌ای درباره این موضوع انجام شده و از اول شهریورماه هفته‌ای ۳ جلسه در زمینه خودرو برگزار شده است تا مسائل با جزئیات بررسی شوند. رئیس‌جمهور نیز براساس گزارش این جلسات، دستورالعمل ۸ماده‌ای را صادر کرده است.»
سید رضا فاطمی‌امین با اشاره به برخی مفاد هدف‌گذاری‌های انجام‌شده دولت برای صنعت خودرو تصریح کرد: «تولید 1.5برابری خودرو در سال آینده هدف‌گذاری شده است، یعنی سال آینده باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شود. در این حوزه با خودروسازان نیز جلسات گوناگونی داشتیم و به برنامه یک‌پارچه‌ای نیز رسیدیم و مشخص شد این افزایش، امکان‌پذیر است.»
فاطمی‌امین به مسائل مرتبط با واردات خودرو اشاره کرد و افزود: «در سال ۱۳۹۷ به‌دلیل مدیریت تراز ارزی کشور، واردات خودرو ممنوع شد. درواقع به سبب اعمال تحریم‌ها، فروش نفت کاهش یافت و برای مدیریت مصارف ارزی، واردات خودرو ممنوع اعلام شد. این ممنوعیت تا اواخر اردیبهشت سال آینده فرصت دارد و پس از آن این مصوبه را تمدید نخواهیم کرد. البته این تصمیم نیز با هماهنگی دولت است.»
وی با بیان علل تمدید نشدن این مصوبه، افزود: «تقاضای خودرو بیش‌از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه و عرضه به حدود یک‌میلیون دستگاه رسیده، بنابراین تقاضای خودرو بیش‌از عرضه است و خودروساز داخلی نتوانسته این فاصله را پر کند، پس نیاز به واردات داریم.»وی از حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو در سال آینده خبر داد و گفت: «در قرعه‌کشی‌ها حدود ۴میلیون نفر ثبت‌نام می‌کنند، این یعنی خودرو کالای سرمایه‌ای است. »

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =