پیکاپ رنو داستر

بازار پیکاپ‌ها باتوجه به آنکه طرفداران بسیاری را در سال‌های اخیر و در اقصی‌نقاط جهان به‌دست آورده، هر روز در حال گسترش است و خودروسازان بسیاری از سراسر جهان به دنبال تنوع بخشیدن به محصولات خود در این سگمنت هستند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار پیکاپ‌ها باتوجه به آنکه طرفداران بسیاری را در سال‌های اخیر و در اقصی‌نقاط جهان به‌دست آورده، هر روز در حال گسترش است و خودروسازان بسیاری از سراسر جهان به دنبال تنوع بخشیدن به محصولات خود در این سگمنت هستند. در همین راستا طی یک ماه اخیر نیز بسیاری از خودروسازان جهانی، محصولات جدیدی را در این بخش تولید کردند. این رقابت از کشورهای غربی تا شرقی را دربرگرفته و خودروسازانی همچون رنو، دانگ‌فنگ و فورد را درگیر کرده است. در یک ماه گذشته نیز سه محصول رنو داستر اوروچ، دانگ‌فنگ روییکی ۷ و نسخه جدیدی از فورد F150 به بازارهای جهانی راه یافته‌اند که هر کدام از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. این پیکاپ‌ها قرار است بازارهای بزرگی را دربر بگیرند.

«اوروچ»؛ نسخه پیکاپ رنو داستر
داچیا نسخه پیکاپ شاسی‌بلند داچیا را با نام رنو داستر اوروچ به تولید رسانده است. پس از تاخیر نسبتا طولانی، اکنون داچیا تصمیم گرفته است نسل جدید داستر اوروچ را عرضه کند. تصاویر جدیدی از این خودرو در فضای مجازی منتشر شده است که نسل دوم رنو داستر اوروچ را در خط تولید رنو واقع در آرژانتین نشان می‌دهد. نسل دوم رنو اوروچ به پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژر 1.3 TCe مجهز است که می‌تواند به طور همزمان با بنزین و اتانول کار کند. این پیشرانه با بنزین (162اسب‌بخار) و اتانول (170اسب‌بخار) قدرت تولید می‌کند. علاوه بر این پیشرانه، مشتریان قادر خواهند بود اوروچ را با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی چهارسیلندر سفارش دهند. این خودرو به همراه گیربکس اتوماتیک معمولی در نسخه‌های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به بازار آمریکای جنوبی عرضه خواهد شد. این پیکاپ که یک محصول اقتصادی است از سال 2015 و برای نخستین‌بار به منظور عرضه در بازار آمریکای‌جنوبی تولید شد.

«دانگ‌فنگ روییکی»؛ محصول مشترک ژنگ‌ژو و نیسان
خودروسازان چین نیز از رقابت در بازار پیکاپ‌ها بازنماندند و در یک ماه گذشته از دانگ‌فنگ روییکی7 رونمایی کردند. این پیکاپ طی سرمایه گذاری مشترک ژنگ‌ژو و نیسان تولید و عرضه شده است و می‌توان آن را نسخه ریبج‌شده نیسان ناوارا دانست. روییکی۷ جلوپنجره مشکی با نوار دور نقره‌ای و چراغ‌های جلوی متمایز با چراغ‌های روز LED است. چراغ‌های مه‌شکن کوچک در قسمت پایینی نمای جلو قرار دارند. نمای کناری روییکی ۷ شامل فلاپ‌های دور گلگیر، خطوط طراحی و درهای مشابه بوده، البته کابین روییکی ۷ بسیار مدرن و مجهز است. یک نمایشگر لمسی شناور در مرکز داشبورد، یک فرمان با کف صاف و یک انتخابگر دنده متمایز قابل مشاهده هستند. طراحی داشبورد به‌دلیل استفاده از الگوهای هندسی در سراسر آن و تودوزی دو-رنگ کرمی و قهوه‌ای جذابیت بیشتری به کابین داده است. سایر امکانات شامل استارت از راه دور و صندلی قابل تنظیم هشت‌طرفه برای راننده هستند. روییکی۷ با موتورهای بنزینی و دیزلی در دسترس است؛ موتوربنزینی ۲.۳لیتری توربوشارژ با توان ۱۶۶اسب‌بخار و گشتاور ۴۲۰نیوتون‌متر است. پیکربندی‌های تک‌دیفرانسیل و دو دیفرانسیل نیز در دسترس خواهد بود.

«فورد رتلر» ؛ ارزان‌ترین نسخه F150
فورد نیز در یک ماه گذشته به دنبال راهی برای سهم خواهی از بازار پیکاپ‌های اقتصادی، ارزان‌ترین نسخه آفرودی پیکاپ پرطرفدار F150 را با نام رتلر Rattler رونمایی کرد. فورد F-150 رتلر Rattler بر پایه فورد F-150 XL توسعه یافته است. در کابین این خودرو نیز تم برنزی به چشم می‌خورد. پیشرانه 2.7لیتری شش سیلندر اکوبوست با 330‌اسب‌بخار قدرت یا یک پیشرانه 5لیتری هشت‌سیلندر تنفس طبیعی کایوت Coyote با 400 اسب‌بخار قدرت در اختیار مشتریان قرار می گیرد. این در حالی است که موتورهای دیگری ازجمله 3.5 لیتری اکوبوست و 3.5 لیتری پاوربوست نیز برای فورد F-150 رتلر Rattler قابل‌سفارش هستند. این پیکاپ همچنین از دو خروجی اگزوز و رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی مشکی رنگ بهره می‌برد و با رنگ‌های متنوعی اعم‌از آبی، نقره ای، خاکستری، سفید، قرمز و مشکی در دسترس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =