کد خبر: 239934
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲

آوت لندر یک خودرو شاسی‌بلند است و با توجه به‌این‌که دوره طلایی میتسوبیشی را خودروهای سواری اسپرت تشکیل می‌دادند، رسیدن به‌دوران اوج برای این برند ژاپنی کار بسیار دشواری است.

شاید استفاده از واژه «رونسانس» بیش از حد برای این وضعیت قوی باشد؛ اما بعد از دو دهه، تولید آوت لندر جدید با بج سه‌الماسش رخداد مهمی برای میتسوبیشی به‌حساب می‌آید. آوت لندر یک خودرو شاسی‌بلند است و با توجه به‌این‌که دوره طلایی میتسوبیشی را خودروهای سواری اسپرت تشکیل می‌دادند، رسیدن به‌دوران اوج برای این برند ژاپنی کار بسیار دشواری است. گام بعدی این خودروساز ژاپنی، احیای خودرو جمع‌وجور کولت COLT است که تولید آن از سال 2013 متوقف شده و حال با کمک کلیو CLIO رنو برای برقی شدن در نظر گرفته شده است. احیای کولت میتسوبیشی با بج رنو کلیو ایده بدی نیست؛ چراکه این روزها این برند نیازمند تازگی و نوآوری است.
حالا فرقی نمی‌کند این بوی تازه از کدام‌یک از متحدانش در اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی باشد. کولت جدید می‌تواند به‌معنای واقعی یک کلیو CLIO از رنو یا میکرا MICRA از نیسان در دل خود داشته باشد که با پوسته یا ظاهر میتسوبیشی به‌دنیا عرضه می‌شود؛ چراکه پلت‌فرم هر سه تا CMF-B است. شاید برای بسیاری از هواداران این برند که دوران اوج میتسوبیشی را به‌یاد دارند، این شکل از احیا، خیلی هم خوشایند نباشد؛ اما آن‌طور که از ظواهر امر برمی‌آید، برند میتسوبیشی دیگر منابع کافی در اختیار ندارد که به‌تنهایی به دوران اوج خود بازگردد.
درحالی‌ که رنو و نیسان در دو دهه گذشته پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته‌اند. به‌همین دلیل کولت بر پایه کلیو می‌تواند سکویی برای بازگشت میتسوبیشی به‌حساب آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =