کد خبر: 239990
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
جنرال‌موتورز

وزارت انرژی آمریکا، جنرال‌موتورز و شرکت معدنی ریو تینتو روی فناوری جدید تولید لیتیوم سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده‌اند که می‌تواند صنعت‌باتری خودرو را دگرگون کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،وزارت انرژی آمریکا، جنرال‌موتورز و شرکت معدنی ریو تینتو روی فناوری جدید تولید لیتیوم سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده‌اند که می‌تواند صنعت‌باتری خودرو را دگرگون کند. این فناوری نو باید بتواند درمقیاس تجاری خود را به‌اثبات برساند. با این روش جدید، معدنداران می‌توانند تولید لیتیوم جهانی را تقویت کنند. ضمن آن‌که ردپای کوچک‌تری نسبت به‌معادن سرباز OPEN-PIT MINES و حوض‌های تبخیر برجای می‌گذارند که اندازه آن‌ها حدود چند زمین فوتبال است و جوامع اطراف آن بسیار ناخشنود و ناراضی هستند. فناوری جدید تولید لیتیوم را «استخراج مستقیم لیتیوم» یا DIRECT LITHIUM EXTRACTION یا DLE می‌نامند که در آن این فلز سفید را با استفاده از صافی، غشا،‌ دانه‌های سرامیک و تجهیزات دیگر استخراج می‌کنند. کل این تجهیزات در یک انبار کوچک هم جا می‌شوند.
با این حال این فناوری جدید همچنان به‌آب قابل شرب و برق نیاز دارد و اگر قرار باشد این فناوری جدید به‌مقیاس تجاری و اقتصادی برسد، باید نیاز به‌آب شرب و برق آن هم به‌درستی لحاظ شوند. خودروسازان، معدن‌داران و سرمایه‌گذاران‌ مبالغ هنگفتی را به‌پای شرکت‌هایی می‌ریزند که از روش جدید استخراج لیتیوم استفاده می‌کنند؛ چراکه می‌دانند در آینده نزدیک و با گسترش شدید خودروهای برقی به‌تامین این فلز نیاز شدیدی پیدا خواهند کرد. جنیفر گرانهُلم، وزیر انرژی ایالات‌متحده ماه گذشته در کنفرانس انرژی گفت: «این فناوری جدید قواعد بازی را عوض خواهد کرد و فرصت‌های بسیار عظیمی در این فناوری وجود دارد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =