چنین اشکالی در خودروهای مجهز به‌ سیستم ‌سوخت‌رسانی انژکتور تنها به‌دلیل معیوب بودن یکی از سنسورهاست.

خودرو ساینا دارم که دو هفته است در زمان گاز دادن و بالا رفتن دورموتور تا حدود 4500 موتور آن ریپ می‌زند و با تعویض دنده مشکل تا حدودی برطرف می‌شود. اما این اشکال در دورهای پایین موتور وجود ندارد و تنها با بالا رفتن دورموتور از سه‌هزار به‌وجود می‌آید. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،چنین اشکالی در خودروهای مجهز به‌سیستم ‌سوخت‌رسانی انژکتور تنها به‌دلیل معیوب بودن یکی از سنسورهاست. اما آنچه باید بدانید این است که عیب‌یابی خودرو از راه دور صحیح نیست و به‌بررسی‌های بیشتری نیاز دارد. اما یکی از بارزترین اشکالات در این زمینه این است که اگر سنسور میل‌سوپاپ معیوب شود و به‌درستی کار نکند، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد.
بنابراین در این حالت باید سنسور میل‌سوپاپ‌ را تعویض کرد تا اشکال رفع شود. اما گاهی نیز ممکن است در اثر معیوب بودن انژکتور، پمپ‌بنزین یا فیلتر بنزین این ایراد در خودرو به‌وجود آید. بنابراین نیاز است که سه‌عامل انژکتور، پمپ‌بنزین و فیلتر بنزین را نیز مورد بررسی قرار داد تا درصورت نیاز هر سه قطعه را تعویض کنید تا اشکال رفع شود.
از سوی دیگر اگر کاتالیست یا کوئل دوبل خودرو نیز دچار ایراد و خرابی شده باشد، حالت ریپ زدن در دورهای بالا برای خودرو رخ خواهد داد. بنابراین توصیه می‌شود برای عیب‌یابی بهتر خودرو و تعمیر آن به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =