صدای اضافی تولیدشده از موتور تنها ‌دو علت دارد و آن خرابی قطعات داخلی و عدم‌روانکاری مناسب است. اما تولید صدای اضافی در زمـــان روشن شدن موتور تا چند دقیقه تنها ناشی از عدم‌استفاده از روغن‌موتور مناسب است. 

موتورسیکلت باجاج NS200 مدل 94 دارم و حدود یک هفته است از پیشرانه آن زمانی که در بازه زمانی بسیار کوتاه مانند 10 دقیقه کار می‌کند، صدایی مانند تق‌تق به‌گوش می‌رسد و پس از آن صدا کمتر می‌شود. از سوی دیگر مقداری از روغن‌موتور روی بدنه موتور و در قسمت بالای آن دیده می‌شود؛ اما سطح روغن‌موتور کم نشده است. علاوه‌بر این، در زمان حرکت در سرعت‌های بالا مانند بالاتر از 50 کیلومتر برساعت و با قرار گرفتن دورموتور روی 5500، موتور ریپ می‌زند؛ مشکل چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، صدای اضافی تولیدشده از موتور تنها ‌دو علت دارد و آن خرابی قطعات داخلی و عدم‌روانکاری مناسب است. اما تولید صدای اضافی در زمـــان روشن شدن موتور تا چند دقیقه تنها ناشی از عدم‌استفاده از روغن‌موتور مناسب است.
در این حالت باید در پیشرانه‌ موتورسیکلت شما از روغن‌موتور مناسب استفاده شود تا با صدای اضافی مواجه نشوید. چراکه روغن‌موتـــــور مناسب فاصله‌ بین قطعات را به‌اصطلاح پر کرده و از ایجاد صدای اضافی جلوگیری می‌کند.
از سوی دیگر مشاهده روغن در قسمت بالایی موتور یا همان بدنه سرسیلندر تنها ناشی از خرابی واشرها یا اورینگ‌های مربوطه است و در این صورت باید موتور باز شده و واشرها یا اورینگ‌ها تعویض شوند تا بتوانند به‌درستی عمل آب‌بندی را انجام دهنـــد و از نشت روغن داخل موتور جلوگیری کنند.
درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما نیز باید گفت ریپ زدن در سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری در سرعت‌های بالا تنها ‌یک دلیل دارد و آن هم باز بودن ساسات است. به‌عبارت دیگر در پیشرانه‌های مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری، ساسات به‌صورت مکانیکی است و اگر دریچه ساسات کاربراتور که دارای عمر مفیدی است معیوب شده باشد، یکی از نشانه‌های خرابی آن این است که در سرعت‌های بالا، ورود هوا به‌سیلندر با مشکل مواجه می‌شود.
این مساله سبب ریپ زدن می‌شود که در این حالت موتور به‌اصطلاح میزان کار نمی‌کند. باتوجه به‌این مساله در این شرایط کاربراتور موتورسیکلت شما باید به‌طور کامل باز و دریچه‌ساسات تنظیم شود و درصورت برطرف نشدن مشکل باید کاربراتور به‌شکل کامل تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =