تغییر ارتفاع سیستم تعلیق در خودرو سبب می‌شود سنسورهای ضربه در تشخیص برخورد دچار خطا شوند. این عامل منجربه‌ایجاد اختلال در عملکرد ایربگ و گاهی نیز سبب فعال نشدن این سیستم می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،بله؛ تغییر ارتفاع سیستم تعلیق در خودرو سبب می‌شود سنسورهای ضربه در تشخیص برخورد دچار خطا شوند. این عامل منجربه‌ایجاد اختلال در عملکرد ایربگ و گاهی نیز سبب فعال نشدن این سیستم می‌شود. زیرا سنسورهای ضربه براساس ارتفاع استاندارد و زاویه ضربه درخودروها تعبیه می‌شوند و زمان تغییر ارتفاع تمام محاسبات تعریف‌شده برای عملکرد آن‌ها نیز بی‌معنی می‌شود که این به‌نوبه خود منجر به‌عدم‌عملکرد آن‌ها خواهد شد.
لازم به‌ذکر است این مورد در تمام خودروها صادق است. درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما نیز باید گفت درصورت فعال شدن ایرگ از لمس کردن اجزای سیستم پرهیز کنید. زیرا آن اجزا بسیار داغ بوده و احتمال سوختگی وجود دارد. درخودروهای مجهز به‌ایربگ از هرگونه تغییر در سیستم الکترونیکی نیز باید پرهیز کرد؛ زیرا درصورت اختلال در سیستم برق‌رسانی مالتی‌پلکس، می‌توان شاهد خرابی‌های گسترده و درنهایت اختلال در روند کاری این بخش الکترونیکی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =