کد خبر: 240435
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
نیسان Z

نیسان Z یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهایی است که به‌زودی عرضه خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،نیسان Z یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهایی است که به‌زودی عرضه خواهد شد. این خودرو اسپرت با جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی و ۹ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و علاوه‌بر ویژگی‌های رانندگی مختلف هر جعبه‌دنده، نیسان مجبور شده است یک اگزوز آرام‌تر روی مدل دنده‌دستی نصب کند تا بتواند در آزمون سختگیرانه ایجاد نویز قبول شود. خودروسازان در پروسه تولید یک خودرو باید قوانین و مقررات بی‌شماری را در نظر بگیرند تا مجوز فروش خودروها را دریافت کنند. درمورد خودروهای اسپرت همچون Z این کار دشوارتر می‌شود؛ چراکه خودروساز باید بین هیجان و الزامات قانونی تعادل برقرار کند. حتی نیسان Z با موتور سه‌لیتری توئین‌توربو V6 باید از این قوانین پیروی کند. تمام خودروهای جدید باید قبل از این‌که در سراسر دنیا فروخته شوند، آزمون‌های ایجاد نویز را بگذرانند. در آمریکا، ایالت کالیفرنیا سخت‌ترین قوانین را در این زمینه اعمال می‌کند؛ چراکه آن‌ها صدای تمام خودروهای درحال فروش در آمریکا را کنترل می‌کنند.
تست کالیفرنیا براساس آزمون ایجادشده توسط انجمن مهندسان خودرو انجام می‌شود و در آزمون پایه، خودرو باید از کنار یک میکروفون عبور کند. این آزمایش زمانی آغاز می‌شود که سرعت خودرو ۳۱ مایل بر ساعت باشد.
سپس گاز خودرو کاملا گرفته می‌شود تا به‌دور موتور نهایی خود برسد. مساله اینجاست که خودروهای دنده‌دستی و اتوماتیک به‌طور متفاوتی تست می‌شوند و خودروهای دنده‌دستی باید این تست را در دنده دو یا سه بدهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =