ترمز اضطراری خودکار (AEB)

ترمز اضطراری خودکار (AEB) ‌نوعی فناوری به‌شمار می‌رود که نصب آن در هر خودرویی الزامی است. براساس آمارها بیش از 85 درصد خودروهای تولیدشده در سال 2022 توانسته‌اند با استفاده از این فناوری عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

به گزارش «اخبار خودرو»،ترمز اضطراری خودکار (AEB) ‌نوعی فناوری به‌شمار می‌رود که نصب آن در هر خودرویی الزامی است. براساس آمارها بیش از 85 درصد خودروهای تولیدشده در سال 2022 توانسته‌اند با استفاده از این فناوری عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشند.
اکنون که تقریبا هر وسیله‌نقلیه جدیدی با ترمز اضطراری خودکار (AEB) عرضه می‌شود، موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) به‌دنبال راه‌هایی برای تشویق طراحی سیستم‌های پیشرفته‌تری است که می‌توانند از تصادفات شدید از جلو به‌عقب خودرو و در سرعت‌های بسیار بالا جلوگیری کنند.
درواقع IIHS از طریق رتبه‌بندی سیستم‌های پیشگیری از تصادف از جلو به‌توسعه آن کمک کرده و دراین راستا تلاش شده سیستم‌های AEB جهانی شود و براساس آمار این هدف تقریبا محقق شده است. براساس تعهد داوطلبانه‌ IIHS و اداره‌ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) 12 خودروساز از 20 خودروساز بزرگ، تقریبا از سال گذشته تمام محصولات سبک خود را که برای بازار ایالات‌متحده تولید می‌کنند، به‌سیستم AEB مجهز کرده‌اند و این روند بسیار جلوتر از هدف تعیین‌شده برای سپتامبر 2022 بوده است. این فناوری درحال حاضر نرخ تصادفات را برای وسایل نقلیه مجهز به‌آن به‌نصف کاهش داده است. با این حال آزمایشات IIHS برای ارزیابی عملکرد سیستم‌ ترمز اضطراری خودکار AEB تنها شامل بخش کوچکی از تصادفات خودرو از عقب می‌شود که این سیستم برای کاهش آن طراحی شده است.
دیوید کید، محقق ارشد IIHS دراین‌باره می‌گوید: «خوشبختانه در دنیای واقعی سیستم‌ AEB از تصادف با سرعت‌های بالاتر از حداکثر سرعتی که برنامه آزمایشی ما استفاده می‌کند، جلوگیری می‌کند و مشکل این است که ارزیابی فعلی به‌ما نمی‌گوید سیستم‌های خاص چقدر در این سرعت‌ها خوب عمل می‌کنند.»
IIHS تست پیشگیری از تصادف از جلو خودرو با ‌خودرو را درسال 2013 معرفی و امتیاز پایه، پیشرفته یا برتر را برای جایزه TOP SAFETY PICK+ در سال 2014 الزامی کرد. از سال 2017 نیز رتبه‌بندی پیشرفته یا برتر برای انتخاب TOP SAFETY رده‌پایین‌تر معرفی شده؛ اما موفقیت این برنامه به‌این معنی است که این آزمایش دیگر بین سیستم‌ها تمایز قائل نمی‌شود. حدود 85 درصد از خودروهای مدل سال 2022 که IIHS تاکنون آن‌ها را ارزیابی کرده، رتبه برتر را کسب کرده‌اند و به‌همین دلیل موسسه بخش پیشگیری از تصادف خودرو با خودرو از جلو را سال آینده از معیارهای جایزه کنار می‌گذارد. اگرچه آزمایش‌های تصادف خودرو با ‌عابرپیاده همچنان مورد نیاز و معتبر خواهد بود. آن بخش از ارزیابی که به‌زودی منسوخ می‌شود، تصادفات جلو به‌عقب را شبیه‌سازی می‌کند که در آن یک وسیله‌نقلیه به‌وسیله نقلیه دیگری که در جاده متوقف شده است، نزدیک می‌شود. این تست در هر دو سرعت 12 و 25 مایل برساعت انجام می‌شود و در زمان توسعه این برنامه آزمایشی، هدف ارتقای پذیرش سیستم‌های پیشگیری از تصادف عملکردی از جلو بود و آزمایش‌های تحقیقاتی نشان داد که آن‌هایی که درسرعت‌های 12 و 25 مایل برساعت بهترین عملکرد را داشتند، درسرعت‌های بالاتر نیز عملکرد مطلوبی را به‌نمایش گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =