واردات خودرو

به‌نظر می‌رسد قصد وزارت صمت از بازگشایی واردات خودرو و دادن مجوز برای واردات، بیشتر استفاده روانی از این موضوع در راستای کنترل قیمت‌ها یا بهتر بگوییم جلوگیری از افزایش بیشتر آن‌ها در بازار خودرو و جلوگیری از انفجار مجدد قیمت‌ها در این بخش است. 

اخباری که از جزئیات آیین‌نامه واردات خودرو به‌گوش می‌رسد نیز موید این مطلب است. شرط و شروط‌ عجیب و غریبی که عملا بر سر راه واردات خودرو موانع زیادی ایجاد می‌کند و سبب می‌شود گزینه‌های مناسب واردات به‌تعداد بسیار محدودی تنزل پیدا کند.

به گزارش «اخبار خودرو» ، روزهای قبل از شرط محدودیت قیمت ١٥ تا ٢٥ هزاردلاری خودرو صحبت کردیم و حالا به‌نظر می‌رسد این سقف به ٢٠هزار دلار کاهش یافته و باید منتظر ماند و دید سقف قیمتی برای خودروهای وارداتی ٢٠ یا ٢٥ هزار دلار خواهد بود. زیرا تفاوت زیادی میان این دو است.

درواقع تنوع مدل خودرو با قیمت زیر ٢٠ هزار دلار بسیار اندک است و درنهایت از دیگر جزئیات عجیب این آیین‌نامه ممنوعیت واردات خودروهای کراس‌اوور یا همان شاسی‌بلندهاست که مشخص نیست به‌چه‌دلیلی لحاظ شده است؟

درنهایت تعیین سقف برای قیمت را می‌توان به‌قصد دولت برای حجم واردات بیشتر خودروهای اقتصادی درقبال واردات کمتر خودروهای لوکس ارتباط داد، اما ممنوعیت واردات خودروهای کراس‌اوور شرط غیرقابل توجیهی است که به‌نظر نمی‌رسد دلیلی جز حمایت از کراس‌اوورهای چینی مونتاژ داخل داشته باشد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =