کد خبر: 240613
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
مینی‌ون برقی هفت‌ایکس.ای

هایما به‌تازگی تصاویر رسمی مینی‌ون برقی هفت‌ایکس.ای (e) را منتشر کرده است. این خودرو همزاد الکتریکی همان هایما هفت‌ایکس است که ایران خودرو چندی پیش در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،هایما به‌تازگی تصاویر رسمی مینی‌ون برقی هفت‌ایکس.ای (e) را منتشر کرده است. این خودرو همزاد الکتریکی همان هایما هفت‌ایکس است که ایران خودرو چندی پیش در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد. اما هایما هفت‌ایکس.ای برقی به‌جای موتور بنزینی دارای موتور الکتریکی و پک باتری است. هایما تخمین می‌زند این مینی‌ون برقی می‌تواند با یکبار شارژ کامل مسافتی نزدیک به 500 کیلومتر را طی کند. عمده مصارف مینی‌ون‌های برقی برای جابه‌جایی افراد است و بیشتر شرکت‌ها، ارگان‌های دولتی و سرویس‌های تاکسیرانی مشتریان هایما هفت‌ایکس برقی خواهند بود.
این خودرو قرار است در سه‌ماه دوم سال 2022 تولید شود و از اواخر تابستان به بازار چین عرضه می‌شود. برگ برنده این خودرو، طراحی آن توسط یکی از برترین استودیوهای طراحی دنیا یعنی پینین فارینا است. انتظار می‌رود دو نمایشگر 12.3اینچی دیجیتالی روی داشبورد این خودرو همچنان قرار داشته باشند. هایما هفت‌ایکس برقی دارای سه ردیف صندلی به صورت 2+2+3 بوده و در ردیف دوم دارای صندلی‌های مجزا و در ردیف سوم دارای یک صندلی نیمکت مانند برای نشستن سه نفر اما به صورت فشرده است.
نسخه برقی این خودرو از نظر ابعادی با نسخه بنزینی برابر و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4815، 1874 و 1720 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2860 میلی‌متر گزارش شده است. باتری‌های لیتیوم یونی این خودرو توسط شرکت تامین‌کننده معتبر چینی CATL تولید می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =