ابتدا باید گفت درطراحی هر خودرویی بحث ایمنی آن به‌شدت مورد توجه قرار می‌گیرد و همان‌طور که می‌دانید خودروهای هیبرید یا الکتریکی برای تولید قدرت به‌برق با ولتاژ بالا نیاز دارند که آن هم به‌لطف باتری با ولتاژ بالا و سیستم‌های جدید الکتریکی تامین می‌شود و فرآیند تبدیل برق به‌قدرت در این مدل خودروها بسیار راحت است.

خودرو تویوتا پریوس دارم و در زمان باز کردن درِ صندوق‌عقب یک اخطار روی درِ صندوق نوشته شده که این خودرو دارای برق ولتاژبالا و قوی است. حال سوالم این است که چه‌سیستمی در خودرو وجود دارد که سبب حفظ ایمنی سرنشینان در برابر این جریان می‌شود؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت درطراحی هر خودرویی بحث ایمنی آن به‌شدت مورد توجه قرار می‌گیرد و همان‌طور که می‌دانید خودروهای هیبرید یا الکتریکی برای تولید قدرت به‌برق با ولتاژ بالا نیاز دارند که آن هم به‌لطف باتری با ولتاژ بالا و سیستم‌های جدید الکتریکی تامین می‌شود و فرآیند تبدیل برق به‌قدرت در این مدل خودروها بسیار راحت است. از سوی دیگر مدارهای برق فشار قوی و ضعیف این خودروها با یکدیگر کاملا متفاوت بوده و از هر نظری عایق‌بندی شده‌اند. مدارهای برق ولتاژبالای این خودروها معمولا رنگ نارنجی دارند که نشانگر ایزوله بودن آن‌ها و ایمن بودنشان در هر شرایطی است. جالب است بدانید ایمنی برقی این خودروها به‌حدی بالاست که اگر خودرو در دریا نیز بیفتد، هیچ خطری سرنشینان را تهدید نمی‌کند. از سوی دیگر استانداردهای تعریف‌شده برای تست ایمنی این خودروها بسیار سختگیرانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =