کی‌تی‌ام دوک

نیکدبایک‌ها به‌دلیل طراحی و سیستم تعلیق و داشتن پیشرانه‌های نسبتا پرتوان یکی از بهترین گزینه‌ها حین خرید موتورسیکلت به‌شمار می‌روند. در این زمینه بسیاری از کمپانی‌های مطرح حضور دارند تا با محصولات اسپرت خود سهم بیشتری از این بازار را تصاحب کنند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،نیکدبایک‌ها به‌دلیل طراحی و سیستم تعلیق و داشتن پیشرانه‌های نسبتا پرتوان یکی از بهترین گزینه‌ها حین خرید موتورسیکلت به‌شمار می‌روند. در این زمینه بسیاری از کمپانی‌های مطرح حضور دارند تا با محصولات اسپرت خود سهم بیشتری از این بازار را تصاحب کنند.
اما کی‌تی‌ام به‌عنوان یکی از برترین سازندگان موتورسیکلت جهان، یکی از بهترین سازندگان موتورسیکلت‌‎های اسپرت مناسب شهر شناخته می‌شود. دوک نیکدبایک معروف این کمپانی است که در بازار کشورمان مورد استقبال بسیاری از اسپرت‌دوستان قرار گرفته است. این نیکدبایک در نسخه‌های متفاوت به‌بازار عرضه شده که نسخه مورد بررسی ما در این مطلب دوک250 است. نسخه‌های مونتاژی در کشور مدل سال‌های 2015 و 2016 و طی دو سال اخیر مدل‌های 2017 و 2018 است. دوک 250 مورد بررسی ما در این مطلب، طراحی و ساخت سال 2017 میلادی است و این موتورسیکلت از نظر طراحی به‌دلیل استفاده از حجم‌های اغراق‌شده بدنه، استایلی تنومند دارد. همچنین حجم خاص روی باک و فلاپ‌های متصل‌شده به آن، فلاپ‌های تیز عقب و زاویه خاص اگزوز نسبت به‌بدنه، کاراکتر اسپرتی به‌این نیکدبایک داده است. چراغ زاویه‌دار با گرافیک L شکل دوبل در کاسه چراغ و متمایل بودن پوزه به‌سمت جلو کاملا اسپرت و هیجان‌انگیز است.
اما درنمای عقب، چراغ‌های مربع‌شکل که خط میانی آن به‌چراغ فرم خاصی می‌دهد، با فلاپ‌های تیز در این بخش زیبا و البته اسپرت به‌نظر می‌رسد. به‌بیان دیگر طراحان کی‌تی‌ام همواره سعی می‌کنند با طراحی مینیمال و استفاده از حجم‌ها، موتورسیکلت تمام‌اسپرتی را طراحی کنند. در زمان قرارگیری در پشت فرمان این نیکدبایک یک صفحه‌نمایشگر 5.2 اینچی برای مجموعه کیلومترشمار تعبیه شده که نشان از مدرن بودن این موتورسیکلت اسپرت دارد. زاویه قرارگیری راکب نسبت به‌فرمان نیز 26.7 درجه‌ای است که راحتی بالایی را دراختیار راکب می‌گذارد. پیشرانه کی‌تی‌ام دوک 250 را یک موتور تک‌سیلندر چهارزمانه 248.8 سی‌سی تشکیل می‌دهد و این پیشرانه باتوجه به‌داشتن چهارسوپاپ در سرسیلندر، نسبت تراکم 11.2 به‌یک و نسبت قطر به کورس پیستون 72 میلی‌متر در 61.1 میلی‌متری، سیستم پاشش سوخت انژکتوری و مدیریت هوشمند جرقه‌زنی می‌تواند توان و گشتاور بالایی را به‌ارمغان آورد. به‌عبارت دیگر حداکثر 31 اسب‌بخار قدرت را در 9 هزار آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر 24 نیوتون‌متر گشتاور را در 7500 آرپی‌ام به‌ارمغان می‌آورد. این قدرت و گشتاور با گیربکس شش‌سرعته با ضرایب کوتاه به‌کمک زنجیر اورینگ به‌چرخ عقب منتقل می‌شود و از آنجا که محصولات کی‌تی‌ام از شتاب بالایی برخوردارند، بر این اساس سیستم هیدرومکانیکی تعبیه شده تا تعویض دنده‌ها را تسریع کند.
از سوی دیگر سیستم تعلیق هیدرولیکی قابل تنظیم در محور جلو سفارشی کمپانی WP و ساختار مونوشوک با دامپر هیدروپنوماتیکی سفارشی کمپانی WP در محور عقب تعبیه شده است. اهرم‌های وی‌شکل آلومینیومی برای جذب ضربات عمودی تعبیه شده تا سواری باکیفیت و نرمی را دراختیار سرنشین و راکب بگذارد. البته سایز تایر 80/150 با رینگ 17 اینچی آلومینیومی در عقب و سایز تایر 70/110 با رینگ 17 اینچی آلومینیومی درجلو کیفیت سواری این نیکدبایک اسپرت اتریشی را بهبود می‌بخشند. در زمینه ایمنی نیز مهندسان کمپانی کی‌تی‌ام از سیستم دو چرخ دیسکی بهره گرفته‌اند. به‌بیان دیگر یک دیسک خنک‌شونده سوراخ‌دار به‌قطر 300 میلی‌متر با کالیپر چهار پیستونه و یک دیسک خنک‌شونده سوراخ‌دار به‌قطر 230 میلی‌متر با کالیپر تک‌پیستونه مزین به‌سیستم ABS ایمنی بالایی را برای راکب و سرنشین به‌ارمغان می‌آورند. از مهم‌ترین امکانات کی‌تی‌ام دوک250 می‌توان به‌سیستم ترمز دو چرخ دیسکی ABS، کلاستر تمام‌دیجیتالی، سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری EFI، کمک‌فنرهای سفارشی WP اتریش و تایرهای تیوبلس اشاره کرد. این روزها کی‌تی‌ام دوک250 مدل 1399 با کارکرد چهارهزار کیلومتر 177 میلیون‌تومان قیمت دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =