خودرو برقی

هوندا و سونی درحال تجزیه و تحلیل امکان راه‌اندازی یک سرمایه‌گذاری مشترک بودند که تخصص آن‌ها را ترکیب کرده و منجر به‌ایجاد خودروهای الکتریکی شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،هوندا و سونی درحال تجزیه و تحلیل امکان راه‌اندازی یک سرمایه‌گذاری مشترک بودند که تخصص آن‌ها را ترکیب کرده و منجر به‌ایجاد خودروهای الکتریکی شود. درنهایت روز گذشته اعلام شد این جوینت‌ونچر ایجاد شده است و یک نهاد مجزا به‌نام Sony Honda Mobility Inc.به‌وجود آمده و نخستین خودرو برقی آن درسال 2025 عرضه خواهد شد.
این دو شرکت هر کدام صاحب 50 درصد سرمایه‌گذاری مشترک خواهند بود. اگرچه سهم آن‌ها در این پروژه کاملا متفاوت خواهد بود. سونی چیزی درمورد ساخت خودرو نمی‌داند؛ اما چندین دهه تجربه درزمینه فناوری و سرگرمی دارد و درعصری که رانندگی به‌طور فزاینده‌ای خودکار می‌شود، نیاز به‌سرگرم نگه داشتن مسافران افزایش می‌یابد.
این غول فناوری با وجود این‌که دو خودرو مفهومی الکتریکی را به‌نمایش گذاشت، اما به‌خوبی می‌داند که خودرو به‌آسانی تولید نخواهد شد.
هوندا طی ماه مارس وارد این شراکت شده و ما شاهد این شراکت تنها چندماه پس از آن هستیم که سونی اعلام کرد فعالانه به‌دنبال یک شرکت خودروسازی معتبر برای تشکیل یک سرمایه‌گذاری مشترک 50-50 با آن است.
این خودروساز ژاپنی همچنین درحال همکاری با جنرال‌موتورز و استفاده از پلت‌فرم اولتیوم است تا نخستین کراس‌اوور الکتریکی خود را عرضه کند. این مساله ممکن است سبب شود خودرو برقی شرکت سونی توسط هوندا و روی پلت‌فرم جنرال‌موتورز ساخته شود. چراکه هوندا درواقع پلت‌فرم مجزایی برای خودروهای برقی ندارد و جنرال‌موتورز آن را ارائه می‌دهد. Mobility به‌دنبال سرمایه‌گذاری مشترک است و غیر از فروش وسایل نقلیه، برخی از انواع خدمات اشتراک سواری را نیز ارائه می‌دهد. درهمین زمینه مدیرعامل هوندا با بیان این‌که ما بسیار خوشحالیم که یک قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک با سونی امضا کرده‌ایم، گفت: «این قرارداد دارای نقاط قوتی در فناوری پیشرفته دیجیتال است و تمایل ما را برای مقابله با چالش‌های جدید به‌اشتراک می‌گذارد. در شرکت جدید، ما تلاش خواهیم کرد ارزش جدیدی از طریق ادغام حاصل از ترکیب صنایع مختلفمان ایجاد کنیم؛ بنابراین لطفا منتظر تحولات آینده باشید.»
کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل شرکت سونی‌گروپ نیز دیدگاه‌های خوشبینانه مشابهی را بیان کرد و اظهار داشت: «همان‌طور که ما به‌یادگیری‌های خود در این زمینه‌ها ادامه می‌دهیم، خوشحالیم که با شریکی به‌نام هوندا با دستاوردها و دانش گسترده جهانی آشنا شده‌ایم و قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک بین دو شرکت را امضا می‌کنیم. هدف ما این است که با تلفیق فناوری‌های زیست‌محیطی و ایمنی پیشرفته هوندا، قابلیت‌های توسعه حمل‌ونقل، فناوری ساخت بدنه خودرو و تجربه مدیریت خدمات پس از فروش با تخصص خود در زمینه تصویربرداری، سنجش، مخابرات، شبکه و فناوری‌های سرگرمی به‌تکامل صنعت حمل‌ونقل کمک کنیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =