شِل

ناآشنایی با فناوری روغن‌های تاریخ مصرف گذشته و همچنین تصفیه روغن سوخته در کشور باعث شده است سودآوری این بخش چه برای بزرگان این صنعت که پالایشگاه‌های روغن هستند و چه برای بخش‌های تجاری خرد صنعت روانکار که به عنوان بلندینگ‌ آنها را می‌شناسیم، به صرفه نباشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،شِل به تصفیه روغن‌سوخته در هند کمک می‌کند. ناآشنایی با فناوری روغن‌های تاریخ مصرف گذشته و همچنین تصفیه روغن سوخته در کشور باعث شده است سودآوری این بخش چه برای بزرگان این صنعت که پالایشگاه‌های روغن هستند و چه برای بخش‌های تجاری خرد صنعت روانکار که به عنوان بلندینگ‌ آنها را می‌شناسیم، به صرفه نباشد. در واقع این واحدها سعی می‌کنند دست و بال خود را آغشته به روغن سیاه نکنند! اما شل به عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده روانکارها در سطح جهان، خدمات مدیریت روغن‌های مصرف شده را معرفی کرده است. این ابتکار جدید برای سازماندهی سیستم دفع روغن‌هایی که به عنوان پسماند در هند شناخته می‌شوند سبب شده نرخ پالایش مجدد روغن‌های مستعمل در هند افزایش پیدا کند. این برنامه بخشی از تعهد کلی شل برای دستیابی به انتشار صفر هیدروکربن‌های مضر تا سال 2050 است. به‌عنوان بخشی از این ابتکار، شل با پالایشگاه‌های نفت مستعمل برای شروع جمع‌آوری و پالایش مجدد روغن سوخته در سراسر کشور هند شریک شده است.
این شرکا ایجاد چرخه اقتصادی برای صنعت روانکارها در هند را به اجرا می‌گذارند. شل قصد دارد شبکه شرکای خود را تقویت کند تا این ابتکار طی سال‌های آینده با گستره بیشتری اجرا کند. هدف این سرویس ایجاد یک اکوسیستم برای انتقال و دفع روغن کارکرده است که به‌عنوان بزرگ‌ترین چالش در ارتقای چرخه مصرف در صنعت روانکارها شناخته می‌شود. شل قصد دارد با همکاری پالایشگاه‌ها و سایر شرکای صنعتی، در مورد بهترین شیوه‌های مدیریت روغن‌های پسماند آگاهی‌رسانی کند و به تعیین استانداردهایی برای روغن‌های پایه تصفیه‌شده (RRBO) کمک کند. مانسی تریپاتی، معاون ارشد بخش آسیا و اقیانوسیه شل در زمان معرفی این طرح گفت: «می‌توان خدمات مدیریت روغن مصرف شده را نمونه جدیدی از چگونگی پیشروی ما در روند کاهش ضایعات و آثار زیست‌محیطی بزرگ صنعت در هند دانست. هدف ما این است که نقشی محوری برای تعبیه اقتصاد دوار برای روانکارها ایفا کنیم و پتانسیل رشد بالایی برای این سرویس برای کاهش ضایعات و درنتیجه کاهش انتشار کلی هیدروکربن‌ها را مشاهده کنیم. به دنبال فرصت‌هایی برای حمایت از مشتریان خود در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق محصولات و خدمات‌مان خواهیم بود. هسته اصلی مدل کسب و کار ما، سازمان‌محوری و مشتری‌محور بودن است. این ابتکار این دو ارزش را تقویت و به ما کمک می‌کند از مشتریان خود با پیشنهادهایی با ارزش گسترده‌تر حمایت کنیم، این امر فراتر از مصرف کردن روانکارهاست. اکنون این فرصت را داریم که در اولین قدم در چرخه اقتصادی این صنعت پیشگام باشیم، چنین امری مهم‌ترین واقعیت پروژه هند است.»
روغن مصرف‌شده در گروه زباله‌های خطرناک طبقه‌بندی و طبق قوانین مربوط به زباله‌های خطرناک (مدیریت و هدایت فرامرزی که در سال 2016 به تصویب رسیده) در هند مدیریت می‌شود. طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده (EPA)، یک لیتر روغن مصرف‌شده می‌تواند یک میلیون لیتر آب شیرین را آلوده کند. بدون روش‌های دفع مناسب، 50 درصد روانکارها در محیط‌زیست نشت پیدا می‌کنند. هند سالانه شاهد تولید حدود 1.3 میلیون تن روغن موتور و سایر روانکارهاست. کمتر از 15 درصد از این مقدار باردیگر به روغن‌ پایه‌های تصفیه‌شده تبدیل می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =