هر دو خودرو مذکور، مدل‌های دست‌دوم با کیلومترکارکرد بالا دربازار به‌شمار می‌روند و از آنجا که برای خودروها عمر مفیدی تعریف شده است، مهندسان خودرو میزان آن را در هر کلاس و سگمنتی با هر مشخصات فنی حداکثر 8 سال یا 150 هزار کیلومتر کارکرد می‌دانند.

به گزارش «اخبار خودرو»،هر دو خودرو مذکور، مدل‌های دست‌دوم با کیلومترکارکرد بالا دربازار به‌شمار می‌روند و از آنجا که برای خودروها عمر مفیدی تعریف شده است، مهندسان خودرو میزان آن را در هر کلاس و سگمنتی با هر مشخصات فنی حداکثر 8 سال یا 150 هزار کیلومتر کارکرد می‌دانند. براین اساس اگر خودرویی بیشتر از این بازه کار کرده باشد، به‌لحاظ استهلاک در سطح بالا و به‌لحاظ هزینه نگهداری نیز جزو پرخرج‌ترین خودروها محسوب می‌شود. بر این اساس هر دو مدل خودرو مذکور به‌اصطلاح به‌پایان عمرشان رسیده‌اند. زیرا پیشرانه هر دو خودرو خرابی‌های متعددی دارد و سازه بدنه آن‌ها دیگر توان جذب ارتعاشات را نخواهد داشت. همچنین در زمان خرید خودرو باید از وجود خدمات پس از فروش و تامین قطعات و تعمیرکار مناسب برای خودرو اطمینان حاصل کنید.
اگرچه هر دو خودرو نسبت به‌بسیاری از تولیدات خودروسازان داخلی به‌نسبت ایمن‌تر هستند، اما این نکته را نباید فراموش کرد که عمرمفید هر دو خودرو به‌پایان رسیده است. از سوی دیگر تامین قطعات محصولات دوو بسیار سخت و دشوار است و برای محصولات قدیمی تویوتا نیز اگر قطعات در بازار فراهم شود، قیمت‌ بسیار بالایی دارد. ناگفته نماند که تعمیرکار تخصصی برای هر دو خودرو وجود ندارد؛ هرچند که به‌تعداد انگشتان یک دست می‌توان در کل کشور تعمیرکار تخصصی برای هر دو خودرو پیدا کرد. بنابراین خرید دوو ریسر و تویوتا کرونا تنها برای افرادی که علاقه‌مند به‌خودروهای کلکسیونی هستند، مناسب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =