جنرال‌موتورز

پیشرفت شیمی باتری خودروهای الکتریکی نه‌تنها تلاشی برای بهبود عملکرد است، بلکه گام بزرگی به‌سوی تامین مواد پایدارتر و از نظر اخلاقی سالم‌تر است.

به گزارش «اخبار خودرو»،GM درحال توسعه فناوری سلول باتری لیتیوم هیدروکسید برای عملکرد بالاتر و خودروهای برقی با برد بیشتر است. پیشرفت شیمی باتری خودروهای الکتریکی نه‌تنها تلاشی برای بهبود عملکرد است، بلکه گام بزرگی به‌سوی تامین مواد پایدارتر و از نظر اخلاقی سالم‌تر است. به‌عنوان بخشی از این روال، جنرال‌موتورز درحال توسعه کاتدهای مبتنی بر هیدروکسید لیتیوم برای باتری‌های Ultium خود بوده است. این شرکت اعلام کرد قرارداد چندساله‌ای را منعقد خواهد کرد و در قالب آن Livent به‌جنرال‌موتورز هیدروکسید لیتیوم با درجه بالا عرضه خواهد کرد.
هیدروکسید لیتیوم در برنامه‌های جنرال‌موتورز درساخت خودروهای برقی با کارایی بالاتر و پیمایش بیشتر نقش ویژه‌ای دارد و از هیدروکسید لیتیوم Livent در کاتد باتری‌های Ultium جنرال‌موتورز استفاده خواهد شد. این محصول در خودروهای الکتریکی مانند شورولت بلیزر EV، شورولت سیلورادو EV، GMC HUMMER EV و کادیلاک LYRIQ که اخیرا معرفی شده‌اند، استفاده خواهد شد.
لیونت هیدروکسید لیتیوم هماهنگ با درجه باتری را در یک دوره 6 ساله از سال 2025 به‌جنرال‌موتورز ارائه خواهد کرد. در طول این توافق، لیونت به‌طور فزاینده‌ای هیدروکسید لیتیوم درجه باتری را از تاسیسات تولید خود در ایالات‌متحده به GM عرضه خواهد کرد. انتظار می رود این توافق به‌تامین امنیت جنرال‌موتورز کمک کند و درعین حال به‌کمک لیونت در گسترش قابلیت‌هایش در آمریکای شمالی بیاید.
جف موریسون، معاون جنرال‌موتورز در زنجیره‌تامین و خرید جهانی گفت: «ما درحال ساخت یک زنجیره‌تامین قوی، پایدار، مقیاس‌پذیر و ایمن هستیم تا به نیازهای رو به‌رشد تولید خودروهای برقی خود کمک کنیم. ما زنجیره‌تامین لیتیوم را در آمریکای‌شمالی در طول این توافق بومی‌سازی خواهیم کرد.» موریسون افزود: «نکته مهم این‌که جنرال‌موتورز به‌تعهداتش با شرکای استراتژیک به‌منظور حمایت از اهداف از پیش تعیین‌شده‌ با فراهم کردن مواد خام لازم برای تولید باتری با تیراژ یک‌میلیون واحد از ظرفیت خودروهای برقی تا پایان سال 2025 پایبند است.» پل گریوز، رئیس و مدیر اجرایی لیونت اظهار داشت: «ما از آغاز این رابطه بلندمدت با جنرال‌موتورز، یکی از نمادین‌ترین برندها در صنعت‌خودرو و نیروی پیشرو در گذار به‌برقی‌سازی، هیجان‌زده هستیم و با تعهد مشترک به‌پایداری و عملیات مسئولانه، مشتاقانه منتظر ایجاد یک مشارکت گسترده هستیم که از استراتژی مربوط به‌تولید خودروهای الکتریکی جنرال‌موتورز، اهداف زنجیره‌تامین آن و الزامات آتی ناوگان روبه‌رشد خودروهای برقی برای محصولات لیتیومی قابل اعتماد و با کارایی بالا حمایت کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =