کد خبر: 241390
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
مالیات مضاعف برای دارندگان خودروهای لوکس

مدیرکل طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امورمالیاتی از دریافت حدود 800میلیارد تومان به عنوان مالیات از مالکان خودروهای لوکس در سال 1400 خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرکل طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امورمالیاتی از دریافت حدود 800میلیارد تومان به عنوان مالیات از مالکان خودروهای لوکس در سال 1400 خبر داد. جهانگیر رحیمی درحالی از کسب حدود 800 میلیارد تومانی دولت از محل شناسایی خودروهای لوکس خبر می دهد که براساس اظهارات پیشین داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی از برنامه‌ریزی برای کسب درآمد پنج هزار و 600میلیارد تومانی از این محل خبر داده بود. آنطور که این مقام مسئول اعلام کرد 550 هزار دستگاه خودرو لوکس با همکاری پلیس راهور شناسایی شدند. چنانچه سازمان امور مالیاتی بخواهد رقم اعلامی از سوی رئیس سازمان امور مالیاتی را به حساب خزانه واریز کند باید ماهانه حدود 467میلیارد تومان از این محل کسب درآمد کند. بنابراین کسب حدود 800 میلیارد تومان نشان می‌دهد نزدیک به 10درصد از کل درآمد پیش‌بینی‌شده محقق شده است.
دریافت مالیات از خودروهای لوکس در دولت دوازدهم مطرح شد اما به‌رغم حضور در ردیف‌های درآمدی لایحه بودجه هیچگاه دولت روحانی اقدامی در جهت وصول این مالیات انجام نداد. اما برخلاف دولت دوازدهم، دولت سیزدهم به دنبال آن است تا کار ناتمام دولت قبل را تمام کند.
جهانگیر رحیمی گفت: «امسال برای اخذ مالیات از خودروهای لوکس، مجموع ارزش ملاک نیست و همه خودروهای بالای یک‌میلیارد تومان مشمول مالیات خواهد بود. ممکن است فردی ۱۰ خودرو بالای یک‌میلیارد تومان داشته باشد، ارزش تمام این خودروها جمع می‌شود و به فرد مشمول مالیات اعلام خواهد شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =