باتوجه به‌این‌که شما بیان کردید در زمان رهاسازی پدال کلاچ این صدا کمتر می‌شود، علت این موضوع می‌تواند خرابی بلبرینگ کلاچ باشد. البته گاهی هم ممکن است تولید این صدا مربوط به‌خشک کار کردن بلبرینگ باشد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،همان‌طور که همواره در بخش پرسش و پاسخ روزنامه «دنیای‌خودرو» گفته شده است عیب‌یابی خودرو نیاز به‌بررسی پارامترهای بسیاری دارد.
همچنین این نکته را در نظر بگیرید که عیب‌یابی خودرو از راه دور دقیق نیست و باتوجه به‌این‌که شما بیان کردید در زمان رهاسازی پدال کلاچ این صدا کمتر می‌شود، علت این موضوع می‌تواند خرابی بلبرینگ کلاچ باشد. البته گاهی هم ممکن است تولید این صدا مربوط به‌خشک کار کردن بلبرینگ باشد.
زیرا عملکرد این قطعه به‌گونه‌ای است که همواره اصطکاک به‌آن وارد شده که ممکن است سبب گیرپاژ کردن گوی‌های بلبرینگ ‌شود. بنابراین نیاز است که برای حل این مشکل بلبرینگ تعویض شود. هرچند که یکی از دلایل عمده خرابی این قطعه عدم تعویض صحیح دنده و به‌دفعات کلاچ گرفتن غیراصولی است. برای پیشگیری از سایر خرابی‌ها بهتر است به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کرده و این قطعه را بی‌تعلل تعویض کنید.
همچنین در نظر داشته باشید که ضمن بررسی سیم کلاچ و مکانیزم کلاچ باید در صورت نیاز سیم کلاچ تعویض شود. اما این نکته را فراموش نکنید که اگر دوشاخه کلاچ نیز مشکل داشته باشد، احتمال به‌وجود آمدن این ایراد وجود خواهد داشت. بنابراین برای رفع مشکل باید دوشاخه کلاچ نیز تعویض شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =