کد خبر: 241521
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

نبود متولی برای نظارت بر نحوه ارائه خدمات خودرویی از ‌یک‌سو و ناآگاهی مردم در برخورد با ارائه‌دهندگان این خدمات ازسوی‌دیگر  باعث می‌شود این بخش از بازار با نابسامانی‌های بسیاری مواجه شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،نبود متولی برای نظارت بر نحوه ارائه خدمات خودرویی از ‌یک‌سو و ناآگاهی مردم در برخورد با ارائه‌دهندگان این خدمات ازسوی‌دیگر باعث می‌شود این بخش از بازار با نابسامانی‌های بسیاری مواجه شود. نگاه سرمایه‌ای به خودرو در ایران باعث شده است مالکان خودرو تمام سعی خود را برای نگهداری صحیح از این وسیله‌نقلیه به کار بگیرند؛ از روکش کردن بدنه گرفته تا نانوسرامیک و طلق چراغ‌های جلو و حتی بهینه‌سازی سیستم تعلیق و... . اما در این شرایط، نبود استانداردهای مشخص در بخش خدمات خودرویی باعث شده است هر یک از ارائه‌دهندگان خدمت در این حوزه ادعای استفاده از بهترین برندهای روز دنیا را داشته باشند، این درحالی است‌که هیچ راهی برای اثبات ادعای این افراد وجود ندارد و بسیاری از خودروهایی که با قیمت های بالا کاور بدنه و ... می‌شوند پس از مدتی با مشکلات زیادی مانند آسیب‌دیدگی رنگ مواجه می‌شوند.
این اتفاق را می‌توان در مراکز ارائه‌دهنده خدمات اسپرت برای تنظیم ارتفاع خودرو، ‌تغییر در سیستم تعلیق و نصب تجهیزات آفرودی به وفور مشاهده کرد. مراکزی که مدعی ارائه خدمات استاندارد، استفاده از تجهیزات و مواد اولیه با بالاترین استاندارد جهانی هستند اما در واقع عملکردشان می‌تواند امنیت سرنشین و خودرو را به‌خطر بیندازد. اینجاست که به‌راحتی نمی‌توان به کیفیت خدمات ارائه‌شده در این مراکز اطمینان کرد بنابراین نیاز به متولی نظارتی و استانداردهای خاص بیش‌از پیش احساس می‌شود.
اگرچه در گذشته امکان اخذ عاملیت از کشورهای دیگر برای ایران وجود داشت اما در شرایط فعلی به‌دلیل برخی محدودیت‌ها در تعامل با دنیا، ‌بهتر است مسئولان دستگاه‌های نظارتی به فکر انتخاب ناظری توانا با در اختیار داشتن استانداردهای مدون باشند تا امکان سوءاستفاده از حقوق مشتری از بین برود.
ضمن اینکه نبود نظارت بر نحوه قیمت‌گذاری‌ها نیز باعث شده است بازار خدمات خودرویی در بخش اسپرت و تجهیز خودروها به امکانات خاص با چالش قیمتی روبه‌رو شود و امکان تشخیص خدمات استاندارد با قیمت‌های مصوب برای مشتری فراهم نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =