کد خبر: 241564
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
بدالله توکلی لاهیجی ، مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: روزهای نوید بخشی در صنعت خودرو کشور در پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش اخبار خودرو ، عبدالله توکلی لاهیجی با اشاره به برگزاری نمایشگاه برنامه تحولی صنعت خودرو در نیمه نخست شهریور، این نمایشگاه را راوی و تجلی طرح تحولی خودرو دانست و گفت: بعد از سال ۹۶ و اعمال تحریم های ظالمانه علیه صنعت خودرو دچار افت مزمن تولید خودروهای ناقص و شکنندگی جریان تولید شده بود که امسال با افزایش قریب به سیصد درصدی تولید خودروهای کامل بعد از بیش از سه سال، جریان عبور مستقیم خودروها ایجاد شد و بسیاری از محصولات خودروسازان از قرعه کشی خارج شد که به عنوان مثال در سایپا اکنون قریب به اتفاق محصولات در طرح¬های خارج از قرعه کشی عرضه می شود و اینها دستاوردهای امیدبخشی در حوزه خودروی کشور است .

وی از تدوین و تبیین سه فاز مهم در عرصه تصمیم گیری های معاونت حمل و نقل وزارت صمت خبر داد و گفت: تثبیت جریان تولید، حرکت به سمت دانش بنیانی شدن و رسیدن به افق ۱۰ کشور برتر از منظر مقیاس تولید خودرو تا سال ۱۴۰۴ از جمله برنامه هایی است که تلاش می شود تا در مسیر آن گام برداریم.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا نوزدهم مرداد، حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی کامل تولید شده است، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته فقط ۷۰ هزار دستگاه خودروی کامل تولید شده بود.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: میزان تعهدات معوق خودرو سازان به کمتر از ۱۰‌هزار دستگاه کاهش یافته و میزان خودروهای ناقص در کف پارکینگ ها نیز کمتر از ۱۲ هزار دستگاه است؛ این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۱۷۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ ها وجود داشت؛ بر این اساس ثباتی در جریان تولید اتفاق افتاده است.

توکلی لاهیجانی تصریح کرد: پوست‌اندازی پلتفرمی و رفتن به سمت دانش بنیان شدن در صنعت خودرو هدفگذاری شده و اکنون یک گذار پلتفرمی طراحی شده است تا بر اساس آن به سمت تیراژ و مقیاس اقتصادی تولید حرکت کنیم.

مدیرکل خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اکنون چهار پلتفرم کلیدی تعریف شده که در نمایشگاه برنامه تحول صنعت خودرو از آنها بیشتر خواهیم شنید و روزهای نوید بخشی در صنعت خودرو کشور در پیش رو خواهیم داشت.

وی خاطرنشان‌کرد: گذار از فضای یاس آلود خودروی کشور و رسیدن به بالندگی در این صنعت دور از ذهن نیست.

توکلی در پایان تاکید کرد: مطابق چشم انداز ۱۴۰۴ قرار است جزو ۱۰ کشور برتر جهان از منظر مقیاس تولید خودرو در آن سال باشیم و بر اساس آن لازم است با پلتفرم های موجود به هم‌افزایی بپردازیم و در مرحله سوم، به گشایش و گسترش بازارهای صادراتی فکر خواهیم کرد.

منبع : شاتا

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    صنعت خودرو تش گرفته ایران بعد از ۵۰ سال یه خورده ای یه خورده ای پوست اندازی کرده .
  • واقع بین IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت: صنعت خودرو در حال پوست‌ اندازی است..........!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خدا کند البته که تا حالا پوست مردم را کنده و.............

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =