فورد

فراخوان برای خودروهای معیوب درجهان به امری عادی تبدیل شده است. بسیاری از خودروسازان پس از دریافت مشکلات مختلف در خودروها اقدام به‌فراخوان برخی مدل‌های خود می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،فراخوان برای خودروهای معیوب درجهان به امری عادی تبدیل شده است. بسیاری از خودروسازان پس از دریافت مشکلات مختلف در خودروها اقدام به‌فراخوان برخی مدل‌های خود می‌کنند. طی سال‌های اخیر برخی از فراخوان‌ها بسیار گسترده بود و به‌میلیون‌ها خودرو مربوط بوده است. فراخوان‌هایی که به‌دلایل مختلف انجام می‌شود اما وقتی بحث ایمنی و البته ترمز درمیان باشد، شرایط بسیار سخت خواهد شد. درهمین راستا اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در آمریکا (NHTSA) که در سال‌های اخیر موارد بسیاری از مشکلات و معایب خودروها را گزارش داده درحال بررسی 1.7 میلیون‌دستگاه خودرو فورد بوده که ممکن است دارای سیستم ترمز معیوب باشند. مسائل مربوط به‌قابلیت اطمینان و ایمن بودن خودروها یک واقعیت بسیار مهم در این بخش است و گاهی سازندگان نیاز به‌تعمیر را قبل از درگیر شدن اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها تشخیص می‌دهند. مواقع دیگر، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها به‌میل خود تحقیقاتی را آغاز می‌کند. دقیقا به‌همین دلیل است که حدود 1.7 میلیون‌دستگاه خودرو فورد و لینکلن درحال حاضر به‌دلیل نقص خط ترمز تحت نظارت هستند. بازرسان NHTSA آن‌قدرها هم انسان‌های عجیبی نیستند و معمولا با شکایت مصرف‌کنندگان دست‌به‌عمل می‌شوند تا حول موضوعی که به‌نظر می‌رسد منحصر به‌فرد باشد حرکت کنند. به‌عنوان مثال سازمانی دولتی، تحقیقاتی را درمورد فورد برونکو و موتور 2.7 لیتری ظاهرا معیوب آن آغاز کرده است. این تحقیقات نیز با شکایت صاحبان خودرو شکل گرفته و پیش از آن توسط هیچ سازمانی رصد نشده بود. به‌نظر می‌رسد برای دارندگان لینکلن و فورد مشکلات احتمالی ترمز تنها بر دو مدل فورد فیوژن و لینکلن MKX ساخته‌شده از سال 2013 تا 2018 تاثیر می‌گذارد. این بررسی بر اثر ۵۰ شکایت جمع‌آوری‌شده توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها از خرابی خط ترمز مربوط به‌این دو خودرو در بازه‌های زمانی مختلف است. براساس گزارش‌ها تاکنون تنها یک تصادف به‌این موضوع مربوط می‌شود و هیچ تصادف دیگری گزارش نشده است. NHTSA می‌گوید بسیاری از شکایت‌ها ادعا می‌کنند که «شلنگ‌های ترمز پاره می‌شوند، مایع ترمز نشت می‌کند و این مساله بدون هیچ هشداری رخ می‌دهد.» البته اگر این اتفاق بیفتد، این احتمال وجود دارد که عملکرد ترمز به‌طور چشمگیری کاهش یابد که این یک مساله ایمنی جدی است. این نخستین‌بار نیست که فورد با چنین چیزی مواجه می‌شود و در سال 2020 این برند فراخوانی برای 488 هزار و 594 دستگاه خودرو متشکل از فورد اج و لینکلن MKX برای خرابی‌های مشابه خطوط ترمز صادر کرد. به‌نظر می‌رسد مشکل اصلی برای تمام وسایل نقلیه ذکرشده در بالا، پاره شدن داخلی شیلنگ ترمز است و ضعیف‌تر از آن است که در برابر سال‌ها اتصال مرتبط با استفاده مقاومت کند.
طی ماه‌های اخیر گزارش‌های بسیاری درمورد خرابی سیستم ترمز بسیاری از خودروها و برندها منتشر شده؛ اما موضوع فورد به‌دلیل گسترده بودن تعداد خودروها اهمیت زیادی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =