یوروسل

کارخانه‌های بزرگ برای تامین و تولید باتری به‌سرعت در حال افزایش هستند و این روزها مدام با اخبار ایجاد کارخانه‌های بزرگ در سراسر اروپا مواجهیم. بسیاری از کشورهای اروپایی درحال حاضر یا دارای یکی از این کارخانه‌ها هستند یا برای ایجاد یک گیگافکتوری برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،کارخانه‌های بزرگ برای تامین و تولید باتری به‌سرعت در حال افزایش هستند و این روزها مدام با اخبار ایجاد کارخانه‌های بزرگ در سراسر اروپا مواجهیم. بسیاری از کشورهای اروپایی درحال حاضر یا دارای یکی از این کارخانه‌ها هستند یا برای ایجاد یک گیگافکتوری برنامه‌ریزی می‌کنند. رقابت در این حوزه افزایش یافته و حالا یوروسل اعلام کرده به‌زودی در هلند یک گیگافکتوری ایجاد می‌کند. براساس اعلام یوروسل باتری‌های این گیگافکتوری درمقایسه با باتری‌های لیتیوم-یون معمولی بیش از ۱۰ برابر عمر بیشتری خواهند داشت. هم‌اکنون برای تولید باتری خودروهای الکتریکی در سراسر اروپا طرح‌هایی ارائه شده و بر این اساس قرار است یکی از آخرین گیگاکارخانه‌ها درهلند تاسیس شود. جایی که شرکت انگلیسی-کره‌ای یوروسل قصد دارد یک مرکز 800 میلیون‌دلاری برای تولید سلول‌های لیتیوم-یون خود بسازد که ادعا می‌کند 10 برابر بیشتر از معمول عمر می‌کنند. یوروسل تایید کرد درحال گفت‌وگوهای پیشرفته برای ساخت نخستین کارخانه گیگافکتوری اروپایی خود در هلند است که سلول‌های باتری را برای ذخیره انرژی و اکوسیستم حمل‌ونقل الکترونیکی درسراسر قاره تامین می‌کند. یوروسل قصد دارد کارخانه گیگافکتوری جدید خود را در دو فاز بسازد و در اوایل سال 2025 به‌ظرفیت کامل برسد. فاز دوم به‌طور بالقوه در همان سایت تا سال 2025 قادر به‌تولید بیش از 40 میلیون سلول در سال خواهد بود. سرمایه‌گذاری اولیه 800 میلیون‌دلار است که به 2 میلیارددلار تا سال 2028 برای حمایت از بازار درحال رشد ذخیره انرژی در اروپا می‌رسد. این سرمایه‌گذاری صدها شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند و مهارت‌های حیاتی کارشناسان باتری کره‌ای را انتقال می‌دهد. این سرمایه‌گذاری استراتژیک برای دستیابی به‌جاه‌طلبی‌های صفر خالص هلند و اروپا بسیار مهم است. یوروسل با استفاده از محصول باتری اثبات‌شده خود که برای تولید درحجم بزرگ‌تر تایید شده است، فناوری‌های «آماده تولید» را تنها در 12 ماه، بسیار سریع‌تر از سایر کارخانه‌های گیگافکتوری تولید خواهد کرد.
نیک کلی، مدیر ارشد بازرگانی Eurocell EMEA اظهار می‌کند: «هلند در سیاست آب و هوای خود، جاه‌طلبی‌اش را برای رهبری اروپا در مبارزه با گرمایش جهانی با یک استراتژی جامع برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای درصنایع نشان می‌دهد. »
وی می‌گوید: «‌با برنامه‌های توسعه سریع در اروپا، یوروسل از تعامل مثبتی که طی چند ماه گذشته با دولت هلند و آژانس سرمایه‌گذاری و توسعه NOM داشته‌ کاملا رضایت دارد و همان‌طور که وارد مراحل نهایی بحث می‌شویم، مطمئنیم که می‌توانیم مکان دقیق نخستین کارخانه گیگافکتوری اروپایی خود را در آینده نزدیک تایید کنیم.»
یوروسل ادعا می‌کند باتری‌های این شرکت که در کره توسعه یافته‌اند، دارای مزیت فنی قابل‌توجهی هستند که بیش از 10 برابر بیشتر از سلول‌های لیتیوم-یون معمولی دوام می‌آورند و آن‌ها را بسیار پایدارتر می‌کند. Eurocell EMEA توسط شرکای کره‌جنوبی خود با تجربه در زمینه الکتروشیمی، ساخت باتری درمقیاس انبوه و ساخت کارخانه‌های گیگا پشتیبانی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =