کد خبر: 241644
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
image-20220821130428-1.jpeg

بچه که بودیم؛ همیشه دوست داشتیم سوار وسایل نقلیه موتوری شویم و در کوچه پس کوچه‌های شهر ویراژ دهیم. وقتی بزرگ‌تر شدیم، متوجه شدیم هیچ‌چیز بدتر از دیدن پیامک‌ جریمه‌های رانندگی بین پیامک‌های تبلیغاتی گوشی نیست.

همانطور که می‌دانید پیامک خلافی در اثر بی‌توجهی راننده به قوانین رانندگی مانند سرعت مجاز، نبستن کمربند ایمنی و سایر موارد ارسال می‌شود. تابه‌حال شده به این موضوع فکر کنید که «چرا گاهی پیامک جریمه خودرو برایتان ارسال نمی‌شود؟» یا «اگر پیامک خلافی اشتباه دریافت کردید باید چه کاری انجام دهید؟» برای رسیدن به پاسخ این سوالات پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

چرا پیامک خلافی خودرو دریافت نمی‌شود؟

جریمه به خودی خود موضوع ناراحت‌کننده‌ای است. گاهی اوقات رانندگان به دلیل انجام تخلف، جریمه می‌شوند، اما نارضایتی افراد به این دلیل نیست. بلکه بر این باور هستند که اگر بعد از جریمه، پیامک خلافی برایشان ارسال شده بود؛ حالا نیاز نبود جریمه دو برابر شده را نیز پرداخت کنند. دلایل زیر باعث می‌شوند تا پیامک جریمه ارسال یا دریافت نشود:

· زمان شماره‌گذاری در مراکز تعویض پلاک نسبت به ثبت شماره موبایل خود اقدام نکرده‌اید.

· بعد از خرید خودرو، مراحل تعویض پلاک قانونی را به درستی انجام نداده‌اید.

· زمان تعویض پلاک خودرو شماره تلفن ثابت خانه را به جای شماره تلفن همراه ثبت کرده‌اید.

· فراموش کردید بعد از تعویض شماره موبایل، شماره تلفن جدید خود را ثبت کنید.

· گاهی اوقات هم برای ماشین‌های قدیمی پیامک ارسال نمی‌شود.

کدام جرائم به صورت پیامکی دریافت می‌شوند؟

بعد از انجام تخلف و ثبت جریمه توسط پلیس یا دوربین‌های هوشمند، پیامک خلافی برای شماره تلفن مالک خودرو ارسال می‌شود.. این پیامک خلافی برای تمام جرائم رانندگی زیر ارسال می‌شود. تفاوتی ندارد در طول رانندگی به چه شکلی قبض جریمه را دریافت کرده‌اید، شما باید بعد از مشاهده پیامک جریمه، نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

· جریمه الصاقی

· جریمه تسلیمی

· قبض جریمه دوربین

· جریمه دوبرگی

· جریمه خودداری

در غیر این صورت بهتر است نسبت به فعال‌سازی شماره تلفن همراه خود اقدام کنید.

ثبت شماره تلفن برای دریافت پیامک جریمه خودرو

رشد و پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا بیشتر کارها به صورت اینترنتی و آنلاین انجام شوند. اما متاسفانه هیچ راه آنلاین و غیر حضوری برای ثبت شماره تلفن جدید و تغییر آن در سامانه راهور وجود ندارد. برای فعال‌سازی شماره تلفن جدید و تغییر شماره پیامک جریمه خودرو می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید.

· ویرایش یا ثبت شماره موبایل با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + ۱۰

· ثبت شماره موبایل یا ویرایش و تغییر مشخصات با مراجعه به مراکز تعویض پلاک

اگر بعد از فعال‌سازی شماره موبایل هنوز با مشکل «چرا پیامک جریمه را دریافت نمی‌کنم» مواجه هستید و پیامک جریمه برای شما ارسال نمی‌شود؛ یعنی برای اطلاع از مبلغ جریمه‌های رانندگی باید از سرویس استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک استفاده کنید.

استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک در سامانه قبضینو

چه مدت زمان طول می‌کشد تا جریمه پیامک شده در سیستم پلیس ثبت شود و قابل پرداخت باشد؟

هر مالک خودرویی به محض جریمه شدن، پیامک خلافی را دریافت می‌کند. در واقع ثبت جریمه رانندگی در سامانه راهور به صورت آنی و در لحظه انجام می‌شود. برخلاف سایر جرائم، جریمه دوربین، به صورت آنی در سامانه راهور ثبت نمی‌شود. به همین دلیل در این شرایط معمولا پیامک جریمه ثبت‌شده توسط دوربین با تاخیر برای شما ارسال می‌شود.

چه جزئیاتی در پیامک خلافی درج شده است؟

پیامک خلافی که از سمت سامانه راهور برای شماره موبایل مالکان خودرو ارسال می‌شود، شامل جزئیات زیر است:

· شناسه قبض و پرداخت

· محل وقوع جریمه

· نوع جریمه رانندگی

· مبلغ خلافی

· ساعت و تاریخ

متن پیامک جریمه خودرو نیز به شکل زیر برای مالک خودرو ارسال می‌شود.

"مالک خودرو به شماره ایران ۳۸ -....... ب ۱۱ به‌ علت تخلف تجاوز از سرعت مجاز (تا سی کیلومتر در ساعت) در تاریخ ۱۵/۰۵/۰۱ ۴۸:۰۷ و در محل پاسداران، مبلغ ۶۳۰.۰۰۰ ریال برای شما توسط دوربین‌های مکانیزه منظور گردید. شناسه قبض ........ و شناسه پرداخت ........ پلیس راهور ناجا"

چگونه خلافی پیامک شده را پرداخت کنیم؟

پیامک خلافی خودرو را دریافت کردید و حالا نمی‌دانید برای مشاهده و پرداخت آن باید چه کاری انجام دهید؟ دو روش زیر به شما کمک می‌کنند تا با داشتن شناسه قبض و پرداخت بتوانید مبلغ و تعداد خلافی را به صورت رایگان مشاهده کنید.

مشاهده و پرداخت خلافی خودرو با شناسه قبض و پرداخت در قبضینو

قبضینو (ghabzino.com) یکی از سامانه‌های اینترنتی است که امکان استعلام رایگان خلافی خودرو با شناسه قبض و پرداخت را در اختیار تمام رانندگان قرار داده است. برای پرداخت قبض خلافی تنها نیاز است شناسه قبض و پرداخت را به درستی وارد کنید. سپس بعد از مشاهده مبلغ خلافی و پرداخت، خواهید دید که تمام جرائم رانندگی به صورت رایگان و آنی پرداخت می‌شوند. به این ترتیب مبلغ جرائم رانندگی دو برابر نخواهند شد.

چگونه جرائم رانندگی را به صورت آنی تسویه کنیم؟

تابه‌حال شده به این فکر کنید که کاش روش ساده‌تری برای مشاهده جزئیات جرایم رانندگی وجود داشت و می‌توانستید از آن استفاده کنید؟ یا جرائم به صورت آنی تسویه می‌شد و دیگر نیازی به سپری شدن 7 تا 10 روز کاری برای به‌روزرسانی سیستم پلیس راهور نداشتید؟ از روش‌های استعلام و پرداخت خلافی جریمه رانندگی خودرو و موتور می‌توانیم به سرویس استعلام جزئیات خلافی خودرو با شماره پلاک و پرداخت تجمیعی خلافی خودرو اشاره کنیم.

اگر قصد دارید جزئیات جرائم رانندگی را مشاهده کنید، باید به شماره پلاک و اطلاعات مالک خودرو دسترسی داشته باشید. در غیر این صورت با سرویس استعلام مجموع خلافی می‌توانید مبلغ کلی جرایم رانندگی را با وارد کردن شماره پلاک مشاهده کنید. برای صرفه‌جویی در وقت و زمان خود می‌توانید همین حالا از قبضینو برای پرداخت خلافی خودرو استفاده کنید تا در کنار مزیت پرداخت و تسویه آنی خلافی خودرو، از امکانات زیر نیز بهره‌مند شوید.

· لیست خلافی خودرو را به روز و با جزئیات کامل مشاهده کنید.

· رسید عدم خلافی را بعد از پرداخت جرائم رانندگی دریافت کنید

· کلیه سوابق گذشته خود را به صورت یک‌جا مشاهده کنید.

· تمام خلافی خودرو را به صورت اقساطی و پیش از توقیف خودرو پرداخت کنید.

· بدون نیاز به چندین رمز یک بار مصرف و تنها با داشتن یک رمز پویا، می‌توانید کلیه جرایم رانندگی را به صورت آنی تسویه کنید.

استعلام جزئیات خلافی بدون نیاز به پیامک تخلف در سامانه قبضینو

قبضینو؛ راهکار جامع خدمات خودرو

قبضینو امکان استفاده از خدمات دیگری مانند پیگیری نمره منفی گواهینامه، مدارک خودرو، استعلام و پرداخت عوارض آزادراه، طرح ترافیک، پارک‌ حاشیه‌ای و پلاک‌های فعال را نیز در اختیار تمام رانندگان قرار داده است. در این سامانه اینترنتی برای مشاهده مبلغ جرائم رانندگی به شناسه قبض و پرداخت پیامک خلافی نیاز ندارید. تنها با داشتن شماره پلاک و اطلاعات مالک خودرو می‌توانید لیست تمام جرائم رانندگی را با جزئیات کامل مشاهده کنید و نسبت به پرداخت آن‌ها اقدام کنید.

اگر در زمان استعلام هر یک از سرویس‌ها با مشکلی روبرو شدید یا در خصوص نحوه پرداخت خلافی سوالی داشتید؛ می‌توانید سوالات و پیشنهادات خود را در انجمن قبضینو بپرسید یا از طریق یکی از راه‌های ارتباطی زیر با تیم پشتیبانی در تماس باشید.

شماره پشتیبانی: 021-6299992

آیدی تلگرام: @Ghabzino_CRM

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارمان TR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    خیلی هم عالی. من قبلا از سایت قبضینو عوارض آزادراهی پرداخت کرده بودم ولی نمیدونستم سایت خلافی خودرو هم هست. تشکر
  • الهام IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    چرا راهور هیچ راهی برای درخواست ثبت شماره موبایل، جهت دریافت پیامک های خلافی نداره ؟ پلیس +110 هم میگه ما کاری نمیتونیم بکنیم !
  • علی IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    2 0
    این یکی دیگر از راهای کسب درآمد البته از نوع رایج دزدی از مردم هست، که با نفرستادن پیامک، جریمه را دوبرابر حساب کنند. یکی دیگر از راهای عدالت هم همینه دیگه. لذت ببرید.
  • مجتبی IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    1 0
    امروز پلیس به دلیل نبستن کمربند جریمه کرد،ولی تا الان پیامکش نیومده طول میکشه؟؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =