QX۵۰

اینفینیتی به‌عنوان برند لوکس زیرمجموعه نیسان یکی از محبوب‌ترین برندهای حاضر در صنعت‌خودرو جهان است. این کمپانی محصولات بسیاری را تولید کرده و یکی از محبوب‌ترین خودروهای تولیدی اینفینیتی QX۵۰ است.

این خودرو در کلاس اسیووی کراساوور لوکس کامپکت قرار میگیرد. QX۵۰ نسل دوم در نوامبر سال ۲۰۱۷ بهجهان معرفی شد و تا بهامروز روی خط تولید اینفینیتی قرار دارد.

این خودرو اواخر سال ۲۰۲۰ دستخوش تغییرات طراحان این کمپانی قرار گرفت که بهفیسلیفت جزئی این خودرو منتهی شد. QX۵۰ از نظر ظاهری بسیار اسپرت و جسور بهنظر میرسد و خطوط تیز افقی روی بدنه که در امتداد آن خط تیز روی گلگیرهای جلو نیز ایجاد شده، با رینگهای ۲۰ اینچی، کاراکتر کاملا نافذ و اسپرتی بهاین اسیووی کراساوور لوکس کامپکت میبخشد.

چهره این خودرو با خطوط تیز و حجم خاصی که روی گلگیرهای جلو ایجاد شده و با چراغهای کشیده و LED هایی بهفرم حرف C و جلوپنجره ششضلعی بزرگ، کاملا تهاجمی و خشن است. اما در نمای عقب با یک طراحی بسیار چشمنواز مواجهیم؛ چراغهای کشیده که در امتداد آن یک خط کروم (که فرم برجسته بودن بهاین بخش میدهد) دیده میشود و طراحی زیبا و جذابی از QX۵۰ را بهنمایش میگذارد.

با اضافه شدن دو اگزوز مستطیلشکل در طرفین سپر و دیفیوزر بزرگ، چاشنی اسپرت بودن در این خودرو دوچندان میشود و در زمان ورود بهکابین QX۵۰ با سبک طراحی بسیار لوکسی مواجه میشویم.

طراحی داشبورد ساده و درعین حال مینیمال است که طراحی نمایشگر ۴.۲ اینچی در پشت آمپر، نمایشگر هشتاینچی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی و یک نمایشگر ۹ اینچی در زیر آن برای سایر تنظیمات تجهیزات رفاهی، فضای داخلی را مدرن میکند. درعین حال استفاده از تریم دو رنگ، سقف پانوراما و استفاده از دکوراتیو چوب، بهحس دلنشین بودن کابین اینفینیتی QX۵۰ میافزاید. درعین حال طراحی دستهدنده کوچک اسپرت، غربیلکفرمان اسپرت و دو پدال شیفتر پشت آن، رانندگی با این خودرو را هیجانانگیز میکند.

از مهمترین امکانات رفاهی QX۵۰ میتوان بهسیستم تهویهمطبوع دوگانه و برای سرنشینان عقب مجزا، هشت ایربگ، روکش چرمی صندلیها، سیستم اطلاعات-سرگرمی مجهز به اپلکارپلی و اتو اندروید، سیستم هشدار انحراف از مسیر، هشدار نقطهکور، کروزکنترل تطبیقی، سیستمهای ترمز اضطراری خودکار و کنترل و آغاز حرکت در سربالایی و سرازیری، سیستم کمکی رانندگی پروپایلوت مجهز بهسطح یک، دوربین ۳۶۰ درجه و... اشاره کرد. در پس چهره تهاجمی اینفینیتی QX۵۰ یک موتور چهارسیلندر مزینشده بهسیستم توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم قرار گرفته است.

این موتور حداکثر میتواند ۲۶۸ اسببخار قدرت را در ۵۶۰۰ آرپیام (دور در دقیقه) و ۳۸۰ نیوتونمتر گشتاور را در ۴۸۰۰ آرپیام بهارمغان آورد. این قدرت و گشتاور بهکمک گیربکس CVT با تعویض دنده دستی و سیستم ایکس-ترونیک بهچهار چرخ منتقل میشود. اما بد نیست بدانید کمپانی اینفینیتی در پیشرانه KR۲۰DDET، QX۵۰ از سیستم پاشش سوخت مستقیم در کنار سیستم پرخوران توربوشارژ استفاده کرده است. بر این اساس قدرت و گشتاور خروجی از موتور افزایش یافته و سبب چابکی بیشتر خودرو میشود.

بنابراین ۵.۶ ثانیه زمان نیاز است که QX۵۰ از حالت سکون بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد و نهایت سرعت این کراساوور اسیووی لوکس کامپکت به ۲۵۰ کیلومتر برساعت میرسد. از سوی دیگر کمپانی اینفینیتی برای این خودرو کراساوور لوکس از سیستم تعلیق هیدرولیکی قابل تنظیم استفاده کرده است؛ زیرا این کمکفنرها میتوانند کیفیت سواری را بهبود ببخشند. اینفینیتی QX۵۰ نسخه ۲۰۲۲ با قیمت پایه ۳۹ هزار دلار بهبازار عرضه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =