ایستگاه تعویض باتری

Nio می‌خواهد بازار اروپا را تصاحب کند و از افتتاح دومین ایستگاه تعویض باتری در این قاره و البته در نروژ خبر می‌دهد. هدف این راه‌حل آسان‌تر کردن زندگی رانندگان با تعویض باتری خالی با باتری پر درچند دقیقه است.

به گزارش «اخبار خودرو»،Nio می‌خواهد بازار اروپا را تصاحب کند و از افتتاح دومین ایستگاه تعویض باتری در این قاره و البته در نروژ خبر می‌دهد. هدف این راه‌حل آسان‌تر کردن زندگی رانندگان با تعویض باتری خالی با باتری پر درچند دقیقه است.
این ایستگاه جدید بار دیگر در نروژ، در شهر Vestby واقع شده است و ایستگاه تبادل برق در امتداد بزرگراه E6 قرار دارد که اسلو پایتخت نروژ را به‌گوتنبرگ متصل می‌کند. این یکی از شلوغ‌ترین بزرگراه‌های کشور اسکاندیناوی است. به‌این ترتیب نیو با استراتژی صحیح سعی دارد بازار بزرگی را در نروژ به‌عنوان یکی از پیشروترین کشورها دراستفاده از خودروهای برقی و همچنین در کل قاره اروپا برای خود به‌دست بیاورد.
این سازنده چینی قصد ندارد به‌همین جا بسنده کند و درحال آماده‌سازی افتتاح دو ایستگاه دیگر در برگن، شهری واقع درساحل غربی نروژ است. در آن‌جا این شرکت دومین نمایندگی خود را نیز ایجاد خواهد کرد.
درچین Nio بیش از 900 ایستگاه تعویض باتری نصب کرده و بازار چین را هم هدف قرار داده است. این شرکت برای ادامه دادن به‌رشد خود یک قرارداد مشارکت با شرکت شِل را نیز به‌امضا رسانده است. این دو شرکت قصد دارند یک شبکه جهانی متشکل از چهارهزار ایستگاه مبادله‌ای ایجاد کنند که سه‌هزار ایستگاه در چین و یک‌هزار ایستگاه در خارج از آن قرار دارند. یک ایستگاه قادر است 312 عدد باتری را در روز تعویض کند.
نیو قصد دارد حضور خود را در اروپا تثبیت کند و پس از نروژ نیو می‌خواهد تا پایان سال در آلمان، هلند، دانمارک و سوئد مستقر شود. او همچنین می‌خواهد یک کارخانه تولیدی برای ایستگاه‌های شارژ با قدرت 500 کیلووات در مجارستان بسازد.
نیو نه‌تنها به‌مشتریان خود پیشنهاد می‌دهد که باتری خود را تعویض کنند، بلکه آن‌ها را نیز بسیار سریع شارژ می‌کند. این شرکت چینی همچنین اعلام کرده خودرو مدل ET7 خود را که برد یک‌هزار کیلومتری دارد به‌زودی عرضه خواهد کرد.
براساس گزارش «رویترز» محصول جدید نیو در مجارستان تولید خواهد شد و نیو از این کشور برای ورود به‌بازار بزرگ اروپا استفاده خواهد کرد. تمرکز شرکت نیو بر جایگزینی سریع باتری، شارژ سریع‌تر و گسترش ایستگاه‌های تبادلی در سراسر اروپا استوار شده است.
به‌نظر می‌رسد برنامه‌ریزی این شرکت چینی نه‌تنها برای بازار چین و اروپا بلکه در بسیاری از قاره‌ها را شامل خواهد شد و احتمالا طی یک سال آینده شاهد حضور نیو در کشورها و قاره‌های دیگر نیز خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =