باتوجه به‌فرمولاسیون و ترکیباتی که در این روغن وجود دارد، اگر بنا به‌هردلیلی نشتی داخل مدار وجود داشته باشد و روغن موجود در مدار به‌خارج از آن راه یابد، این موضوع منجر به‌خوردگی و فرسایش قطعات می‌شود.

خودرو پژو SLX 405 موتور تی‌یو 5 مدل 94 دارم و هر دو هفته یک‌بار روغن‌هیدرولیک فرمان خودرویم به‌صورت کامل تخلیه می‌شود، به‌طوری که فرمان کامل سفت و خشک کار می‌کند و صدا می‌دهد. با توجه به‌این‌که متوجه شدم مدار هیدرولیکی فرمان خودرویم نشتی دارد، اگر این نشتی برطرف نشود، می‌تواند چه‌خرابی‌هایی را در پی داشته باشد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروهای دارای سیستم فرمان هیدرولیک همان‌طور که از نامشان پیداست به‌کمک نیروی هیدرولیک عمل چرخش فرمان را تسهیل می‌بخشند و با توجه به‌این‌که سیال موجود در پمپ هیدرولیک خودروها روغن مخصوص یا همان روغن‌هیدرولیک است، باتوجه به‌فرمولاسیون و ترکیباتی که در این روغن وجود دارد، اگر بنا به‌هردلیلی نشتی داخل مدار وجود داشته باشد و روغن موجود در مدار به‌خارج از آن راه یابد، این موضوع منجر به‌خوردگی و فرسایش قطعات می‌شود. همان‌طور که مشخص است فرمان هیدرولیک و متعلقات آن در موازات قطعات سیستم تعلیق قرار گرفته‌اند و با نشت روغن روی قطعات و متعلقات سیستم تعلیق، این قطعات دچار فرسایش و خرابی می‌شوند. بنابراین برای جلوگیری از چنین موردی و پرداخت هزینه‌های گزاف و بی‌دلیل توصیه می‌شود مدار هیدرولیک فرمان خودرو را تعویض کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که جعبه‌فرمان خودرو شما باید مورد بررسی قرار گیرد. زیرا اغلب جعبه‌فرمان خودروهای مجهز به‌هیدرولیک به‌دلیل فرسایش در جک یا سیلندرهای هیدرولیکی و عدم‌نگهداری صحیح در کوتاه‌ترین زمان معیوب می‌شوند. گفتنی است برای کاهش خرابی و بالا نرفتن هزینه نگهداری خودرویتان، بهتر است هر شش‌ماه یک‌بار روغن فرمان هیدرولیک خودرو را تعویض کنید. از سوی دیگر نیاز است سالی یک‌بار نیز سیستم فرمان خودرو شما به‌صورت کامل بررسی و در صورت نیاز قطعات اصلی آن اورهال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =