سایپا سهند و سایپا اطلس

سایپا سهند و سایپا اطلس که دو محصول جدید شرکت سایپا در کلاس B محسوب می‌شوند، در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شدند.

به گزارش اخبار خودرو ، سایپا سهند از موتور M15GSI سایپا با قدرت 90 اسب بخار و 137 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند. این خودرو برای انتقال قدرت به محور جلو از توان جعبه‌دنده اتوماتیک تیپ‌ترونیک استفاده خواهد کرد که احتمالا سیستمی مشابه با کوییک اتوماتیک خواهد داشت.

ظرفیت مخزن سوخت سهند 41 لیتر بوده و با توجه به استاندارد یورو5، میزان مصرف سوخت ترکیبی آن 7 لیتر اعلام شده است. این خودرو با وزن 1220 کیلوگرم تولید شده و مجهز به امکاناتی همچون سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، تهویه اتوماتیک، سیستم مالتی‌مدیا و... است.

تثبیت فرمانروایی بلامنازع سایپا در کلاس B

سایپا اطلس نیز مجهز به موتور M15GSI است و مصرف سوخت اطلس در هر 100 کیلومتر پیمایش 7.49 لیتر خواهد بود. اطلس نیز به امکاناتی همچون سنسور و دوربین دنده عقب، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها و... مجهز خواهد بود.

این دو خودرو اقتصادی که درعین‌حال زیبا و باکیفیت به نظر می‌رسند، سال 1402 وارد بازار خواهند شد تا فرمانروایی بلامنازع سایپا در کلاس B (شهری) را تثبیت کنند. سایپا همواره خودروهایی جمع‌وجور در کلاس B عرضه کرده که نسبت به دیگر محصولات این کلاس در بازار ایران ازجمله خانواده 206 و رانا جادارتر و ارزان‌ترند.

این دو خودرو اقتصادی که درعین‌حال زیبا و باکیفیت به نظر می‌رسند، سال 1402 وارد بازار خواهند شد تا فرمانروایی بلامنازع سایپا در کلاس B (شهری) را تثبیت کنند. سایپا همواره خودروهایی جمع‌وجور در کلاس B عرضه کرده که نسبت به دیگر محصولات این کلاس در بازار ایران ازجمله خانواده 206 و رانا جادارتر و ارزان‌ترندرقابت در کلاس B جدی‌تر می‌شود

در همین راستا، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: «تولید خودروهای اقتصادی با قیمت مناسب و کیفیت بالا قطعا قابلیت رقابت و عرضه در خارج از کشور را خواهد داشت و بر همین اساس باید این رویکرد را با سرعت بیشتر دنبال کرد.»

رضا تقی‌پور در بازدید از سالن سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: «در این نمایشگاه فضای مناسبی فراهم شده تا کسب‌وکارهای حوزه صنعت در تعامل با همدیگر قرار بگیرند و مباحث فنی، اقتصادی و تعامل با هم را انجام دهند. البته در این نمایشگاه محصولات جدیدی عرضه شده و باید با شتاب بیشتری این روند همکاری و عرضه محصولات جدید دنبال شود.»

وی افزود: «این نمایشگاه نمادی از مفهوم اقتصاد مقاومتی و خودکفایی اقتصادی است که رهبر انقلاب همواره مورد تاکید قرار داده‌اند و صنعتگران باید با قطع وابستگی و افزایش عمق تولید به دنبال افزایش تیراژ تولید و کیفیت و رضایت‌مندی مردم باشند.»

عضو کمیسیون صنایع مجلس درخصوص محصولات جدید عرضه‌شده در گروه سایپا گفت: «در حوزه های مختلف اقدامات خوبی در گروه سایپا صورت گرفته و ارایه محصولات جدید قابل تقدیر است، ولی باید با سرعت بیشتری این موارد با کیفیت مناسب و قیمت اقتصادی و در زمان کوتاه محقق شود و تجربه نشان داده است که مردم کشورمان قدردان هستند و با دیدن شرایط مناسب حتما از خودروسازان داخلی و محصولاتشان استقبال خواهند کرد.»

تثبیت فرمانروایی بلامنازع سایپا در کلاس B

تولید اقتصادی در سایپا امیدوارکننده است

تقی‌پور تولید اقتصادی در سایپا را امیدوارکننده دانست و گفت: «در همین نمایشگاه خودرو اقتصادی تولیدشده در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته که مراحل انجام کار آن در حال اجرا است، ولی باید این‌چنین کارهایی سرعت بگیرد، چراکه در حال گذار هستیم.»

وی تصریح کرد: «تاکنون در شرکت‌های خودروساز کشور، تولید صنعتی وجود نداشته است و امیدوارم به‌زودی به شرایطی برسیم که در تیراژ تولید ثبات داشته باشیم و نیازمندی برای هر خودرویی، به کشورهای دیگر به حداقل برسد و در این صورت کلاس کیفیت کار خودروسازان بالا خواهد رفت.»

عضو کمیسیون صنایع مجلس درخصوص ارتباط گروه سایپا با شرکت‌های دانش‌بنیان و داخلی‌سازی قطعات گفت: «بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان یک معادله برد-برد است و توقع این است که در هر محصول جدید قابلیت نو و خلاقانه‌ای دیده شود و خوشبختانه در داخل کشور این پتانسیل وجود دارد.»

وی افزود: «سایپا در ارتباط با دانش‌بنیان‌ها تاکنون بسیار خوب عمل کرده است و امیدوارم خیلی زود خروجی این همکاری مشترک را مردم به‌صورت کامل ببینند و استفاده کنند.»

تقی‌پور تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند که خودروسازان در این زمینه باید با در نظر گرفتن مباحث اقتصادی بتوانند این موضوعات را مورد بهره‌برداری قرار دهند و در خط تولید استفاده کنند.

وی در مورد افزایش تیراژ تولید نیز گفت: «افزایش تولید خوبی در خودروسازی ها انجام شده و آمارهای قابل قبولی داده شده و خوشبختانه خودروهای ناقص و کف پارکینگ به‌صورت کامل تکمیل و تعهدات شرکت‌ها در حال به‌روز شدن است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =