بازار خودرو

بازار خودرو در آخرین روز هفته گذشته، بسیار بی‌ثبات بود. در این روز، بازار مدل‌های داخلی در یک حرکت سینوسی در کنار کاهش بهای نامحسوس برخی خودروها، در برخی دیگر افزایش قیمت محسوسی را تجربه کرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو در آخرین روز هفته گذشته، بسیار بی‌ثبات بود. در این روز، بازار مدل‌های داخلی در یک حرکت سینوسی در کنار کاهش بهای نامحسوس برخی خودروها، در برخی دیگر افزایش قیمت محسوسی را تجربه کرد.
اتفاقی که سبب شد پژو پارس دوگانه یکی از شاخص‌ترین خودروهای داخلی بازار باشد که قیمت آن با افزایش 10 میلیون‌تومانی در بازار آزاد به 415 میلیون‌تومان برسد. اتفاقی که سبب شد بازار خودروهای داخلی یکی از پر افت و خیزترین روزها را در چندهفته اخیر پشت سر بگذارد.
بر این اساس خودروهای داخلی در آخرین روز هفته گذشته، علاوه‌بر ثبات قیمت در برخی مدل‌ها، افزایش بهای یک تا 10 میلیون‌تومانی را نیز در مدل‌های دیگری تجربه کرد و این درحالی است که بعضی خودروها با افت بهای یک تا 4 میلیون‌تومانی مواجه شدند.
خودروهای چینی نیز در روز پایانی هفته گذشته علاوه‌بر ثبات قیمت در برخی مدل‌ها، با افزایش بهای 5 میلیون‌تومانی برای دو خودرو جک S3 و جک S5 نیوفیس و 35 میلیون‌تومانی برای خودرو تیگو 7IE در بازار آزاد همراه بودند. همچنین برخی خودروهای چینی با کاهش قیمت 2 تا 9 میلیون‌تومانی همراه بودند. جایی که خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی در بازار آزاد با کاهش قیمت 5 میلیون‌تومانی دیگنیتی و فیدلیتی (تیپ 1) 5 نفره و کاهش بهای 9 میلیون‌تومانی فیدلیتی (تیپ 2) 7 نفره روبرو شدند.
بازار خودروهای خارجی پریمیوم نیز علاوه‌بر ثبات قیمت در بیشتر مدل‌ها، با افزایش بهای 50 میلیون‌تومانی درمورد خودرو کیا اسپورتیج GT لاین و همچنین کاهش 3 میلیون‌تومانی قیمت خودرو دیگر همراه بود. دراین میان بهای سیتروئن C3 با 10 میلیون‌تومان، هیوندای آزرا با 20 میلیون‌تومان و هیوندای سانتافه با 30 میلیون‌تومان کاهش قیمت در بازار آخرین روز هفته گذشته همراه بودند. بیشتر خودروهای خارجی پریمیوم در بازار آخرین روز هفته گذشته بدون هیچ تغییر قیمتی به‌کار خود پایان دادند تا بازار این دسته از خودروها به‌شکل کاملا بدون حاشیه هفته را به‌پایان برساند.
دلیل حرکت سینوسی بازار خودرو مخصوصا درمورد مدل‌های داخلی حرکت صعودی نرخ ارز در بازار بود. جایی که بهای ارز در روز چهارشنبه هفته گذشته در آخرین ساعات به 30 هزار و 280 تومان رسید و روز پنجشنبه نیز با قیمت 29 هزار و 850 تومان آغاز به‌کار کرد. کمترین بهای ارز در این روز 29 هزار و 760 تومان و بیشترین قیمت آن 29 هزار و 850 تومان بود. البته در این میان باید به‌این نکته اشاره داشت که براساس تجربه، بازار خودرو معمولا در اوایل هفته کار خود را با قیمت حداکثری آغاز می‌کند و ضمن تجربه روند نزولی در میانه‌های هفته، در پایان روندی نوسانی به‌خود می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =