پارکینگ‌های دارای مجوز

باتوجه به نزدیکی مراسم اربعین و تردد بیش‌از پیش زائران و مسافران به سمت مرز عراق، ترافیک پرحجم‌تری در محورهای منتهی به مرزهای مهران، چذابه و شلمچه نسبت‌به روزهای گذشته مشاهده می‌شود. البته تردد در همه این محورها بدون مشکل و روان است و گره‌ترافیکی خاصی در این مسیرها وجود ندارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،با نزدیک شدن به ایام اربعین، هزاران زائر ایرانی به عراق سفر می‌کنند. بعضی به دلیل شلوغی مرزها و بالا بودن هزینه حمل‌ونقل، با خودرو شخصی تا مرز می‌روند. این مسافران باید مدارک معتبر رانندگی ازجمله گواهینامه، کارت خودرو، بیمه‌نامه شخص‌ثالث و کارت معاینه‌فنی به همراه داشته باشند. در این گزارش به جزییات بیشتری دراین‌باره می‌پردازیم.

قبل از سفر، بازدید از قسمت‌های فنی خودرو ضروری است!
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی‌ورانندگی فراجا با اشاره به وضعیت ترافیکی در محورهای منتهی به مرزهای خروجی زائران اربعین گفت: «باتوجه به نزدیکی مراسم اربعین و تردد بیش‌از پیش زائران و مسافران به سمت مرز عراق، ترافیک پرحجم‌تری در محورهای منتهی به مرزهای مهران، چذابه و شلمچه نسبت‌به روزهای گذشته مشاهده می‌شود. البته تردد در همه این محورها بدون مشکل و روان است و گره‌ترافیکی خاصی در این مسیرها وجود ندارد.» سرهنگ احمد شیرانی همچنین با اعلام شماره تلفن ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست قبل از شروع حرکت، حتما با این شماره تماس گرفته و پس‌از اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور، مناسب‌ترین زمان و بهترین مسیر را انتخاب کنند.
همچنین رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه از اعمال ممنوعیت‌های ترافیکی در ایام اربعین در راه‌های استان از پانزدهم شهریورماه خبر داد و گفت: «باتوجه به آغاز تردد جاده‌ای و حرکت زائران به سمت مرز خسروی به منظور ارتقای ایمنی سفرها و سهولت در تردد زائران اربعین، ممنوعیت‌هایی اعمال خواهد شد.» سرهنگ کیخسرو دستغیب با اشاره به برخی از این ممنوعیت‌ها در ایام اربعین افزود: «تردد تریلرها، کامیون‌ها، کامیونت‌ها و تانکرهای سوخت‌رسان از ساعت هفت صبح 15شهریور تا هفت صبح روز جمعه، یکم‌مهرماه از محور اسلام‌آبادغرب- حمیل - سرابله به صورت رفت‌وبرگشت ممنوع است.» وی یادآور شد: «در این مدت که مسیر و محورهای اصلی برای تردد خودروهای نامبرده بسته است؛ مسیر جایگزین محور اسلام آبادغرب - قلاجه به ایوانغرب و سرابله تعیین شده است.» وی از زائران اربعین خواست با برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن تمام جوانب، سفر خود را آغاز کنند. وی ادامه داد: «قبل از سفر بازدید از قسمت‌های فنی خودرو مانند فرمان، ترمز، چراغ‌ها، لاستیک‌ها و هر چه برای ایمنی لازم است، باید انجام شود و لازم است برای مدتی که در سفر خواهید بود، تمهیدات لازم اندیشیده شود.» این مقام انتظامی افزود: «باتوجه به طولانی بودن مسیر، برای بسیاری از زائران داشتن استراحت کافی برای جلوگیری خستگی و خواب آلودگی بسیار مهم بوده و رانندگان بین راه پس از دو ساعت رانندگی؛ ۱۵دقیقه در محل مناسب توقف و استراحت کنند.» وی همچنین اظهار کرد: «رانندگان در طول مسیر از عجله و شتاب و انجام تخلفات به ویژه تخلف‌های حادثه‌ساز خودداری و با آرامش و تمرکز لازم رانندگی کنند.» دستغیب ادامه داد: «چنانچه به علت پرحجم شدن ترافیک، کندی حرکت به‌وجود آمد رانندگان با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی و با صبوری به مسیرشان ادامه دهند.»

هنگام بازگشت درصورت خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنید!
در این رابطه رئیس پلیس ترافیک شهری در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» بیان کرد: «امسال با توجه به پیش‌بینی حجم زیاد زائران عزیز و کمبودی که در ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور وجود داشت، تاکید همه مسئولان بر تردد هموطنان با خودروهای شخصی به مرزهای کشور بود. بنابراین با توجه به آمار، تردد خودروهای شخصی امسال نسبت‌به سال ۱۳۹۸ افزایش قابل‌توجهی در محورهای منتهی به مرزهای خروجی داشته است.» سرهنگ محمدباقر سلیمی به زائران تاکید کرد: «عزیزانی که با خودرو شخصی سفر می کنند، حتما باید در مرزهای خروجی، وسیله‌نقلیه خود را در پارکینگ‌های مشخصی که با همکاری بخش‌های دولتی و همچنین بخش خصوصی در نزدیکی مرزهای خروجی تجهیز شده است، پارک کنند. این پارکینگ‌ها دارای استانداردهای پیش‌بینی‌شده مانند سیستم روشنایی، تجهیزات خاموش کردن حریق، دوربین‌های پایش و نگهبان شبانه‌روزی هستند. در ضمن فیش‌های معتبری را که این پارکینگ‌ها صادر می‌کنند، دریافت کنند.» این مقام انتظامی تصریح کرد: «پس از توقف در پارکینگ، حتما نام پارکینگ و محل دقیق خودرو را یادداشت کنید. از علایم ثابت محیطی یا نرم‌افزارهایی که موقعیت مکانی را ثبت می‌کند، نیز می‌توان استفاده کرد.» رئیس پلیس ترافیک شهری توصیه کرد: «باتوجه به شرایط جوی در مرزهای خروجی، زمانی که وسیله‌نقلیه را متوقف می‌کنید مطمئن شوید اشیاء خطرناکی مانند وسایل اشتعال‌زا ازجمله انواع اسپری، عطر و ادکلن که در اثر گرما باعث انفجار می‌شوند، در خودرو نباشد. » او ادامه داد: «سوابق سال‌های گذشته نشان می‌دهد که گذاشتن چراغ سقف یا چراغ‌های کوچک باعث افت قدرت باتری خودرو و کم شدن شارژ آن می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم چراغ‌ها و ابزارهای الکترونیکی خودرو را کنترل کنید.» سرهنگ محمدباقر سلیمی درباره گره‌های ترافیکی نیز گفت: «خوشبختانه تا الان گره ترافیکی وجود نداشته اما ظرفیت نیمی از پارکینگ شهر مهران و پارکینگ‌های خارج از فضای شهری تکمیل شده است.» رئیس پلیس ترافیک شهری در انتها افزود: «از هموطنان خواهشمندم هنگام بازگشت از سفر اربعین با حالت خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنند، آمار نشان می‌دهند که بسیاری از تصادف‌ها در زمان بازگشت از سفر اربعین اتفاق افتاده‌اند. بنابراین حتما در موکب‌های پیش‌بینی‌شده استراحت کنید تا بتوانید با آسودگی رانندگی را ادامه دهید.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =