بازار خودرو

بازار خودرو در این روزهای گرم که به‌پایان تابستان نزدیک می‌شود، به‌شدت بی‌رمق و سرد است. بر این اساس بهای خودروهای داخلی هر روز با نوسان جزئی همراه است و ثبات‌ چندانی ندارد که البته عمده‌دلیل آن نوسانات شدید نرخ ارز است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو در این روزهای گرم که به‌پایان تابستان نزدیک می‌شود، به‌شدت بی‌رمق و سرد است. بر این اساس بهای خودروهای داخلی هر روز با نوسان جزئی همراه است و ثبات‌ چندانی ندارد که البته عمده‌دلیل آن نوسانات شدید نرخ ارز است.
از سوی دیگر خبرهای ضدونقیض درمورد واردات خودرو نیز همچنان به‌آشفتگی و رکود بازار دامن می‌زند. این درحالی است که خودروهای خارجی همچنان از ثبات خوبی برخوردارند و تغییرات قیمت در آن‌ها بسیار کم و محدود است.
بر این اساس می‌توان گفت درحالی روز گذشته برخی مدل‌های داخلی با ثبات قیمت همراه بودند که برخی دیگر با افزایش و کاهش به‌ترتیب یک تا 2 میلیون‌تومانی و یک‌میلیون‌تومانی معامله می‌شدند. خودروهای چینی نیز علاوه‌بر ثبات قیمت در برخی مدل‌ها، در برخی دیگر بیشترین تغییرات را داشتند. تا جایی که دو مدل خودرو با افزایش قیمت یک تا 50 میلیون‌تومانی مواجه شدند و دو مدل دیگر کاهش قیمت 3 تا 25 میلیون‌تومانی داشتند و این مساله سبب شد چینی‌ها در بازار بیشترین تغییر را به‌نام خود ثبت کنند.
بر این اساس بهای هایما S5 جدید و فونیکس تیگو 8 پرو پریمیوم به‌ترتیب با یک‌میلیون‌ و 50 میلیون‌تومان افزایش 836 میلیون و یک‌میلیارد و 850 میلیون‌تومان معامله شدند. همچنین فیدلیتی (تیپ 1) پنج‌نفره و فونیکس تیگو 7 پرو اکسلنت به‌ترتیب با 3 میلیون‌ و 25 میلیون‌تومان کاهش قیمت، یک‌میلیارد و 165 میلیون‌ و یک‌میلیارد و 295 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند.
در خودروهای خارجی پریمیوم نیز اغلب مدل‌ها با ثبات قیمت همراه بودند و تنها خودرویی که در این گروه تغییرات بها را به‌خود دید، سیتروئن C3 بود که با 5 میلیون‌تومان کاهش قیمت، ‌یک‌میلیارد و 205 میلیون‌تومان معامله شد. در پروسه زمانی یادشده خودروهای خارجی لوکس نیز طبق روال چند روز گذشته از ثبات قیمت خاصی برخوردار بودند.
همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، نوسان قیمت خودرو در روز گذشته تا حد زیادی متاثر از نوسان شدید نرخ ارز در طول روز بود. البته باید گفت اخبار مربوط به‌واردات خودرو هم در نوسان قیمت خودروها بی‌تاثیر نیست.
جایی که سخنگوی وزارت صمت از ورود خودروهای وارداتی در آذرماه خبر داده و قطعا با این اتفاق می‌توانیم شاهد نوسان یا کاهش بیشتر قیمت برخی خودروها در بازار آزاد باشیم. روز گذشته دلار با 30 هزار و 550 تومان کار خود را آغاز کرد و ضمن رسیدن آن به 30 هزار و 570 تومان در ساعاتی از روز، درنهایت با روند نزولی مواجه شد و با ‌قیمت 30 هزار و 360 تومان به‌کار خود پایان داد.
درنهایت می‌توان گفت هر روز درحالی با این روند مواجهیم که آثار آن روی قیمت انواع خودرو در ساعات اولیه روز بعد به‌خوبی قابل مشاهده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =