ایستگاه‌های سوپرشارژ خودروهای برقی

با آزمایش نسل جدید باتری‌ها توسط شرکت‌های اصلی خودروساز، فناوری پیشرفت‌دهنده باتری خودروهای برقی یک قدم به‌عرضه در بازار نزدیک‌تر شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،با آزمایش نسل جدید باتری‌ها توسط شرکت‌های اصلی خودروساز، فناوری پیشرفت‌دهنده باتری خودروهای برقی یک قدم به‌عرضه در بازار نزدیک‌تر شد. بر اساس این فناوری خودروهای برقی تنها به 5 دقیقه‌ زمان برای شارژ شدن نیاز دارند تا بتوانند ۱۰۰ مایل را بپیمایند. این مورد سبب حذف اضطراب برد خواهد شد و اقبال به‌خودروهای برقی را افزایش خواهد داد.
StoreDot شرکتی است که روی باتری‌هایی با قابلیت شارژ سریع برای وسایل نقلیه الکتریکی متمرکز است و ارسال نمونه‌های سلول باتری خودروهای برقی (فناوری باتری «100in5») به‌برخی خودروسازان را آغاز کرده است. سلول‌های کیسه‌ای لیتیوم-یونی، سلول‌های کیسه‌ای 30Ah سیلیکونی غالب که در فرم فاکتور خودروهای برقی حمل می‌شوند، درحال حاضر تحت آزمایش‌های شدید دنیای واقعی با شرکای استراتژیک OEM و سایر بازیگران خودرو هستند.
فناوری StoreDot با طراحی وترکیبات آلی و معدنی اختصاصی بهینه‌سازی‌شده با الگوریتم‌های هوش مصنوعی، باتری لیتیوم-یونی را متحول کرده است و شارژ یک خودرو الکتریکی را در کمتر از 10 دقیقه ممکن می‌سازد. همان تجربه‌ای که سوخت‌گیری یک خودرو موتور احتراقی معمولی دارد.
فناوری باتری StoreDot از طریق نقشه راه محصول 100inX خود در نظر دارد تا 100 مایل شارژ در 5 دقیقه در سال 2024، 100 مایل شارژ در 3 دقیقه تا سال 2028 و راه‌حل با چگالی انرژی فوق‌العاده را که امکان شارژ 100 مایل را در 2 دقیقه فراهم می‌کند، تا سال 2032 تحقق ببخشد.
مدیر ارشد بازرگانی StoreDot گفت: «ارسال نمونه‌های بزرگ از فناوری باتری پیشرفته «100in5» ما به‌بیش از ده‌ها شریک استراتژیک و مشتریان بالقوه OEM در سراسر جهان، لحظه‌ای واقعا تاریخی برای StoreDot است. این نقطه اوج 10 سال تحقیق و توسعه چشمگیر است و عزم قوی ما را برای عبور از مرزهای شناخته‌شده فناوری باتری برای تسریع در پذیرش انبوه خودروهای الکتریکی و از بین بردن رنج و اضطراب شارژ نشان می‌دهد.» وی اظهار کرد: «من خوشحالم که اکنون آزمایش‌های فشرده در دنیای واقعی را با OEM های پیشرو آغاز کرده‌ایم و مطمئنم که سلول‌های ما از نظر چگالی انرژی و شارژ سریع بسیار فراتر از انتظارات OEM خواهند بود. عملکرد فعلی بیش از 900 شارژ سریع متوالی (10 درصد تا 80 درصد) را تنها در 10 دقیقه با بیش از 300 Wh/kg نشان می‌دهد. ما در مسیری قرار داریم که امسال از نقطه عطف تجاری‌سازی خود فراتر برویم. با پشتیبانی و همکاری با شرکای کلیدی StoreDot قصد دارد تولید انبوه سلول‌های ‘100in5’ خود را آغاز کند و 100 مایل برد برای 5 دقیقه شارژ در طول سال 2024 فراهم کند. سفر ما به‌همین جا ختم نمی‌شود؛ زیرا با اطمینان به‌هدف استراتژیک خود ادامه می‌دهیم که آن ارائه 100 مایل برد تنها با 3 دقیقه در سال 2028 و در 2 دقیقه شارژ در یک دهه آینده است.»
StoreDot درحال حاضر در حال کار روی آمادگی تولید انبوه سلول‌های 100in5 خود با شریک قدیمی‌اش یعنی EVE Energy در چین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =