کد خبر: 241997
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۳
امارات

دولت‌های خاورمیانه درحال بالا بردن میزان استقبال از فناوری برقی در جاده‌ها هستند و امارات‌متحده‌عربی از نظر آمادگی برای تحرک الکتریکی رتبه بالایی دارد. 

مطالعه جدیدی که توسط موسسه آرتو دی لیتتل «Arthur D Little )ADL)» انجام شد، نشان می‌دهد علاقه به‌حمل‌ونقل الکتریکی در چهار سال گذشته، هم در میان شرکت‌ها و هم در بین جوامع مختلف تا حد زیادی افزایش یافته است. این روند با بالا رفتن میزان تهدید تغییرات آب‌وهوایی هرروز سرعت بیشتری به‌خود می‌گیرد.

گزارش ADL محرک‌های بازار خودروهای الکتریکی (EVs) را تجزیه و تحلیل می‌کند و آمادگی کلی را در این‌گونه بازارها ارزیابی کرده است.

دولت‌ها درسراسر منطقه خاورمیانه درحال سرعت بخشیدن به‌توسعه فناوری برقی هستند که در این میان می‌توان به‌تعهد عربستان سعودی برای حذف زنجیره‌ کربن تا سال 2060 و داشتن 30 درصد وسایل نقلیه برقی در ریاض تا سال 2030 اشاره کرد.

امارات‌متحده عربی نیز این روند را با هدف مشابهی تا سال 2050 دنبال خواهد کرد و در رتبه هشتم درسطح جهانی از نظر آمادگی برای حمل‌ونقل الکتریکی قرار دارد.

جوزف سالم، شریک و مدیر بخش سفر و حمل‌ونقل درموسسه یادشده می‌گوید: «دولت‌های خاورمیانه درحال بالا بردن میزان استقبال از فناوری برقی در جاده‌ها هستند و امارات‌متحده‌عربی از نظر آمادگی برای تحرک الکتریکی رتبه بالایی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =