HELLA، تامین‌کننده خودرو درسطح بین‌المللی و شرکتی از گروه  FORVIA در ماه جولای اعلام کرد درحال توسعه نخستین سیستم پدال ترمز برای پیکربندی‌های ترمز با سیم (BBW) است.

به گزارش «اخبار خودرو»،HELLA، تامین‌کننده خودرو درسطح بین‌المللی و شرکتی از گروه FORVIA در ماه جولای اعلام کرد درحال توسعه نخستین سیستم پدال ترمز برای پیکربندی‌های ترمز با سیم (BBW) است. تیم مارتیک، مدیر جهانی پدال‌های با مدیریت برنامه HELLA و مسئول تولید این محصول با توجه به‌اهمیت آن گفت: «این محصول می‌تواند در آینده خوش بدرخشد و به‌تسهیل هرچه‌بیشتر فرآیند ترمزگیری کمک کند.»
به‌گفته مارتیک، صنعت‌خودرو درحال حرکت به‌سمت فعال‌سازی الکترونیکی ترمز است؛ زیرا پیش از این، حرکت آن در راستای شتاب معادله (drive-by-wire) بود. موفقیت HELLA سبب افزایش اقبال به‌سیستم‌های جدید ترمز خواهد شد.
این مدیر شرکت HELLA گفت تامین‌کنندگان اصلی قطعات برای خودروسازان می‌خواهند به‌سمت سیستم‌های ترمز الکتروهیدرولیک یا الکترومکانیکی بروند و این سیستم‌ها همراه با سیم مزایای مختلفی دارند؛ از جمله این‌که دیگر سوخت به‌داخل خودرو نشت نمی‌کند. همچنین یک مزیت دیگر کاهش وزن سیستم است و این‌که چندان نیازی به‌تعمیر و نگهداری ندارد. اما درپایان هر دو سیستم به‌تکنولوژی خاصی برای فعال کردن گزینه اصلی نیاز دارند و این یک سیگنال الکترونیکی است. این سیگنال را ما در قالب HELLA به‌بازار عرضه خواهیم کرد. » HELLA درحال حاضر جایگاه مهمی در بازار دارد و این مساله شرکت را درموقعیتی عالی برای توسعه در سیستم ترمز قرار می‌دهد. دلیل موفقیت HELLA برای توسعه این نوع پدال این است که شرکت ما دارای یک ردپای جهانی است و یک شبکه منسجم که درتمام مناطق جهان حضور دارد. HELLA با تقریبا40 تا 45 درصد از پدال‌های الکترونیکی در سراسر جهان پرچم‌دار بازار است. مارتیک توضیح می‌دهد که HELLA می‌داند مشتری OEM چه‌چیزی می‌خواهد و حین رانندگی از یک پدال با سیم چه‌انتظاری دارد . این مدیر شرکت HELLA اظهار کرد: «این سیستم را به‌چندین شرکت ارائه داده‌ایم و بازخورد بسیار مناسبی از آن‌ها دریافت کرده‌ایم.»
هنوز هیچ سیستمی برای تولید انبوه آماده نشده است؛ اما مارتیک انتظار دارد تا اواسط دهه این شرایط تغییر کند. با شروع ساخت سیستم‌های الکتروهیدرولیکی یا الکترومکانیکی که از پدال‌ها یا حسگرها استفاده می‌کنند، انتظار می‌رود شرایط برای توسعه این فناوری جدید فراهم شود.
وی گفت: «فرض ما این است که فناوری ما با سیستم الکتروهیدرولیک درخودروهای مختلف به‌کار گرفته می‌شود و به‌نظر می‌رسد تقریبا در پایان سال 2025 و در آغاز سال 2026 شاهد استفاده بیش از پیش از این فناوری باشیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =