بازار خودرو

بازار خودرو درچند روز اخیر تحت‌تاثیر افزایش شدید نرخ ارز در برخی مدل‌ها با روند صعودی چشمگیری به‌لحاظ قیمت مواجه شده؛ تا جایی که این مساله درمورد برخی خودروها فراتر از حد انتظار است.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو درچند روز اخیر تحت‌تاثیر افزایش شدید نرخ ارز در برخی مدل‌ها با روند صعودی چشمگیری به‌لحاظ قیمت مواجه شده؛ تا جایی که این مساله درمورد برخی خودروها فراتر از حد انتظار است. درچنین شرایطی شاهد گردوخاک شدید خودروهای چینی در بازار هستیم. اتفاقی که سبب شد روز گذشته برخی مدل‌های چینی در بازار تا 40 میلیون‌تومان رشد قیمت داشته باشند. این درحالی است که با توجه به‌افزایش مطلق نرخ ارز در بازار، خودروهای خارجی با افزایش بهای چندانی مواجه نشدند و به‌نوعی نسبت به‌روز شنبه ثبات قیمت داشتند. درواقع هرچند انتظار می‌رفت همراه با افزایش نرخ ارز شاهد بیشترین تغییر قیمت در میان خودروهای خارجی بازار باشیم، اما این خودروهای داخلی و چینی بودند که در این بخش گوی سبقت را از رقبایشان ربودند. البته رشد قیمت خودروهای داخلی در چند روز اخیر جزئی بوده و درنهایت شاهد افزایش بهای 5 میلیون‌تومانی درمیان برخی مدل‌های داخلی بازار بودیم. درعین حال همان‌طور که می‌دانیم ادامه این روند به‌هیچ‌وجه به‌نفع فروشندگان و خریداران خودرو نیست و تنها سبب تشدید رکود بازار می‌شود. اما محصولات داخلی در بازار روز گذشته درحالی که با ثبات قیمت در برخی مدل‌ها همراه بودند، افزایش قیمت یک تا 3 میلیون‌تومانی را نیز دربرخی مدل‌های دیگر خودرو تجربه کردند. جایی که بیشترین تغییر برای پژو پارس TU5 موتورجدید بود که بهای آن با 3 میلیون‌تومان افزایش به 427 میلیون‌تومان رسید. البته در این میان پژو 206 صندوقدار سنت‌شکنی کرد و برخلاف جریان غالب بازار، افت بهای 2 میلیون‌تومانی را تجربه کرد تا به‌قیمت 351 میلیون‌تومان معامله شود. از طرفی درمیان خودروهای چینی که بیشترین تغییر را در بازار داشتند، شاهد رشد 2 تا 40 میلیون‌تومانی قیمت بودیم. بیشترین تغییر بها در این میان برای خودرو لاماری ایما بود که قیمت آن با 40 میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و 430 میلیون‌تومان رسید. همچنین در این گروه، قیمت جک S5 نیوفیس با 2 میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و 50 میلیون‌تومان، فیدلیتی (تیپ 2) 7 نفره با 5 میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و 225 میلیون‌تومان، هایما S7 پلاس با 11 میلیون‌تومان افزایش به 952 میلیون‌تومان و دیگنیتی با 15 میلیون‌تومان افزایش به‌یک میلیارد و 320 میلیون‌تومان رسید تا این مدل خودروها در بازار روز گذشته بیشترین تغییر را به‌نسبت دیگر مدل‌های حاضر در بازار داشته باشند. درطرف دیگر نیز خودروهای خارجی پریمیوم و لوکس قرار داشتند که هیچ‌یک از آن‌ها در بازار روز گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکردند.
در بازار روز گذشته همچنان افزایش نرخ ارز بیشترین تاثیر را روی قیمت خودرو داشت. جایی که دلار در بازه زمانی یادشده با 32 هزار و 850 تومان در بازار کار خود را آغاز کرد و در یک روند صعودی به 33 هزار و 200 تومان رسید و در ادامه روز با روندی نزولی تا 32 هزار و 850 تومان در بازار کاهش قیمت داشت و درنهایت با بهای 33 هزار و 220 تومان به‌کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =